ПЕДАГОГІЧНА ВЗАЄМОДІЯ ВЧИТЕЛЯ ТА УЧНІВ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5056Анотація
Pedagogical relationship between the teacher and pupils is a method of forming a creative personality in the process of studying.
This article is talked about the peculiarities of forming the creative personality in the conditions of realizing the pedagogical relationship between the teacher and pupils. They analyze the influence of psychological development and demands of teenagers on the organized basis of creative relationships. The author stresses the contrasts between the theory of pedagogical relationship and real school life. The author tells about the necessary conditions for realizing the personality of a child and his self-determination in the process of studying.
Завантаження
Metrics
Посилання
Амонашвили Ш.А. Здравствуйте, дети! - М., 1983.
Бабанский Ю.К. Педагогика - М.: Просвещение, 1993.
Выготский J1.C. Педагогическая психология: Краткий курс-М ., 1926.
Кондрашова Л.В. Методика подготовки будущего учителя к педагогическому взаимодействию с учащимися. - М.: Прометей, 1990.
Кондрашова JI.B. Педагогическое взаимодействие, сотрудничество и сотворчество как один из подходов к организации вузовского обучения. // Процесс обучения в высшей школе. - Кривой Рог, изд. “И.В.И.” - 2000.
Мышление учителя / Под ред. Ю.Н. Кулюткина, Г.С. Сухобской. - М., 1990.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2001 S.O. Dolzhkova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.