ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗОВАНОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ЇХНЬОЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Н. Вольська

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5152

Анотація

Formation of Pupils’ Organization in the Process of their Science Researching Activity. The definition of the conception of the organization in science - researching activity is given. Its relations with the conceptions of self-organization; scientific approach to work and culture of mental activity are
substantiated Inseparable ties of organization and science-researching activity are founded, it is also proved that the methods and means of formation of the quality mentioned depend on the type of academic activity. The peculiarities of science-researching activity of the senior pupils are. found out, the criteria of the definitions of the level of organization in different types of science-researching activity are developed. The definitions of criteria are based on the cognitive and regulating components of the position of the subject of learning. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 78 / PDF downloads: 36

Посилання

Головатий Н.Ф. Учись учиться. — К: МАУП, 2000.

Давыдов В. В. Содержание и структура учебной деятельности школьников / / Формирование учебной деятельности школьников. ~ М., 1982.

Рубинштейн С.Л. Проблемы обшей психологии. ~ М., 1983.

Ильясов И.И. Структура процесса учения. — М.: Изд-во Моск. ун-та, 1986

Downloads

Опубліковано

26-06-2003

Як цитувати

Вольська N. (2003). ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗОВАНОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ЇХНЬОЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Educational Dimension, 5, 139–146. https://doi.org/10.31812/educdim.5152

Номер

Розділ

Статті