РОЛЬ ЕМОЦІОНАЛЬНО-ВОЛЬОВОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ

Автор(и)

  • В.П. Андрющенко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5520

Анотація

In the article the author investigates essence of musical aesthetic activity of graduates, music teachers and also the factors increasing it.

The pedagogical technology of formation the students’ readiness of to the activisation of the elementary shoolchildren’s art activity is cleared up and experimentally approved. The necessary and sufficient pedagogical conditions of its functioning are defined in the Work of a higher pedagogical school.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 76 / PDF downloads: 46

Посилання

Выготский Л. С. Проблема эмоций //Вопросы психологии. - 1958. - №3. -С. 19.

Павлов И.П. Двадцатилетний опыт объективного изучения мы< пна нервной деятельности. - М.,Мед-из, 1951. - С. 364.

Шингаров Г.Х. Эмоции и чувства как форма отражения дейсвительности. - М ., 1971. - С. 38.

Лурия А.Р. Высшие корковые функции человека и их ни|)у пинии при локальных поражениях мозга. - М., 1962. - С. 61

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - М., 1946. - С. 512.

Ушинський К.Д. Человек как предмет воспитания. Сбор. соч. - Т.8. - 1950 - С. 48.

Там же. - С. 200.

Куэ Э. Сознательное самовнушение как путь господства над собой. - Киев, 1990. - С. 5

Нейгауз Г.Г. Об искусстве фортепианной игры. - М., изд-во МГУ, 1961. - С. 35.

Ушинский К.Д. Указ. соч. - С. 56.

Downloads

Опубліковано

24-05-2022

Як цитувати

Андрющенко V. (2022). РОЛЬ ЕМОЦІОНАЛЬНО-ВОЛЬОВОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ. Educational Dimension, 11, 93–102. https://doi.org/10.31812/educdim.5520

Номер

Розділ

Проблеми модернізації освіти в практиці вищої школи