РОЛЬ ЕМОЦІОНАЛЬНО-ВОЛЬОВОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5520Анотація
In the article the author investigates essence of musical aesthetic activity of graduates, music teachers and also the factors increasing it.
The pedagogical technology of formation the students’ readiness of to the activisation of the elementary shoolchildren’s art activity is cleared up and experimentally approved. The necessary and sufficient pedagogical conditions of its functioning are defined in the Work of a higher pedagogical school.
Завантаження
Metrics
Посилання
Выготский Л. С. Проблема эмоций //Вопросы психологии. - 1958. - №3. -С. 19.
Павлов И.П. Двадцатилетний опыт объективного изучения мы< пна нервной деятельности. - М.,Мед-из, 1951. - С. 364.
Шингаров Г.Х. Эмоции и чувства как форма отражения дейсвительности. - М ., 1971. - С. 38.
Лурия А.Р. Высшие корковые функции человека и их ни|)у пинии при локальных поражениях мозга. - М., 1962. - С. 61
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - М., 1946. - С. 512.
Ушинський К.Д. Человек как предмет воспитания. Сбор. соч. - Т.8. - 1950 - С. 48.
Там же. - С. 200.
Куэ Э. Сознательное самовнушение как путь господства над собой. - Киев, 1990. - С. 5
Нейгауз Г.Г. Об искусстве фортепианной игры. - М., изд-во МГУ, 1961. - С. 35.
Ушинский К.Д. Указ. соч. - С. 56.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2005 V.P. Andryushchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.