ГУМАНІТАРИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ: ШЛЯХ У МАЙБУТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6836Ключові слова:
cognition, development, dialog, educational techniques, fundamental education, higher technical education, humanities, humanization, pedagogical process, personality, scientific and technical knowledge, professional competence, studiesАнотація
This article is devoted to the role of humanities in higher education, which positions itself as an integral process of upbringing, education and development hosed on acknowledgement ofperson’s ultimate value and provides student's mastering of practice-oriented knowledge, formation of personality capable of selfimplementation and self-development.
Завантаження
Metrics
Посилання
Зинченко В.П. Гуманитаризация подготовки инженеров // Вестник высшей школы. - №10. - М., 1986. - С. 28.
Зинченко В.П. Перспективы ближайшего развития развивающего образования // Психологическая наука и образование. - №2. - М., 2000. - С. 24-30.
Сластенин В.А., Руденко В.Г. О современных подходах к подготовке учителя // Педагог. - №1. - Барнаул, 1996. - С. 10-14.
Валицкая А.П. Современные стратегии образования: варианты выбора // Педагогіка. - №2. - К, 1997. - С. 7-8.
Сергеев Н.К., Боритко Н.М. Суб’єктність як цілісна характеристика професійного становлення студента // Проблема цілісного розвитку особистості студента як суб’єкта педагогічної взаємодії. - Донецьк, 2004. - С. 3-9.
Колесникова И.А. Природа гуманитарного знания и его миссия в современном обществе // Социально - гуманитарные знания. - №3, 2001. - С. 33-47.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2008 T.P. Holub
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.