Оцінювання адресата-споживача як вербальний засіб маніпулювання в рекламній комунікації

Автор(и)

  • Олександра Юріївна Арешенкова Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/filstd.v15i0.170

Ключові слова:

реклама, рекламна комунікація, рекламний текст, маніпуляція, маніпулятивний мовний вплив, оцінка, статусна оцінка

Анотація

У статті з’ясовано роль мовного маніпулювання в міжособистісній комунікації, виявлено подібність і відмінність між непрямими та маніпулятивними мовленнєвими актами, представлено основні маніпулятивні прийоми вербального впливу. Досліджено маніпулятивний мовний вплив у рекламі як успішний механізм модифікації свідомості потенційного покупця. Визначено статусну оцінку як один із найефективніших засобів прихованого впливу на адресата-споживача.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 194 / PDF downloads: 194

Біографія автора

Олександра Юріївна Арешенкова, Криворізький державний педагогічний університет

кандидат філологічних наук, викладач кафедри української мови

Посилання

Вольф Е. М. Функциональная семантика оценки / Е. М. Вольф.–М.: Наука, 1985. –228с.

Денисюк Е. В. Манипулятивное речевое воздействие: коммуникативно-прагматический аспект: автореф. дис. ... канд. филол. наук / Е. В. Денисюк. –Екатеринбург, 2004. –24с.

Доценко Е. Л. Психология манипуляции: феномены, механизмы и защита/ Е. Л. Доценко. –М.: ЧеРо, Изд-во МГУ, 1997. –344с.

Ивин А. А. Основания логики оценок / А. А. Ивин. –М.: Изд-во Московского ун-та, 1970. –230с.

Литунов С. Н. Речевое воздействие и языковое манипулирование в рекламе [Электронный ресурс]/ С. Н. Литунов. –Режим доступа: http://elitarium.ru20070302rechevoe_vozdejjstvie_i_jazykovoe_manipulirovanie_v_reklame.html

Онищенко І. В.Категорія оцінки та засоби її вираження в публіцистичних та інформаційних текстах: автореф. дис. ... канд. філол. наук / І. В. Онищенко. –Дніпропетровськ, 2004. –20с.

Розенталь Д. Э. Язык рекламных текстов : [учебноепособие] / Д. Э. Розенталь, Н. Н. Кохтев. –М.: Высшая школа, 1981. –125 с.

Руда О. Г. Мовне питання як об’єкт маніпулятивних стратегій у сучасному українському політичному дискурсі: [монографія] / О. Г. Руда. –К., 2012. –232с.

Шейнов В. П. Скрытое управление человеком / В. П. Шейнов. –Мн.: Харвест, 2006. –816с.

Шелестюк Е. В. Речевое воздействие: онтология и методология исследования: автореф. дис. д-ра. филол. наук / Е. В. Шелестюк. –Челябинск, 2009. –43с.

Downloads

Опубліковано

2016-12-20

Як цитувати

Арешенкова, О. Ю. (2016). Оцінювання адресата-споживача як вербальний засіб маніпулювання в рекламній комунікації. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету, 15, 105–113. https://doi.org/10.31812/filstd.v15i0.170

Номер

Розділ

Лінгвістика і поетика тексту

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають