Systemic use of models in the teaching of natural and mathematical disciplines as one of the effective fundamentalization methods of future teachers training
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2502Keywords:
education fundamentalization, the use of models, future teachers trainingAbstract
Rykova L. L. Systemic use of models in the teaching of natural and mathematical disciplines as one of the effective fundamentalization methods of future teachers training.
Based on the analysis of the nature and functions of education fundamentalization three didactic conditions of use of models in teaching natural and mathematical disciplines for the
purpose of realization of the basic principles of a fundamentalization of future teachers training have been offered.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 103
/ PDF downloads: 109
References
1. Колин К. К. Информационный подход как фундаментальный метод научного познания / К. К. Колин // Педагогическая информатика. – 1998. – No 1. – С. 59–69.
2. Семеріков С. О. Фундаменталізація навчання інформатичних дисциплін у вищій школі : [монографія] / С. О. Семеріков. – Кривий Ріг : Мінерал; Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова,
2009.
3. Суханов А. Д. Концепция фундаментализации высшего образования и ее отражение в ГОСах / А. Д. Суханов // Высш. образ. в России. – 1996. – No 3. – С. 17–24.
4. Фридман Л. М. Моделирование в учебной деятельности / Л. М. Фридман // Формирование учебной деятельности школьников / [под ред. В. В. Давыдова и др.]. – Москва : Педагогика, 1982. – С. 73–86.
2. Семеріков С. О. Фундаменталізація навчання інформатичних дисциплін у вищій школі : [монографія] / С. О. Семеріков. – Кривий Ріг : Мінерал; Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова,
2009.
3. Суханов А. Д. Концепция фундаментализации высшего образования и ее отражение в ГОСах / А. Д. Суханов // Высш. образ. в России. – 1996. – No 3. – С. 17–24.
4. Фридман Л. М. Моделирование в учебной деятельности / Л. М. Фридман // Формирование учебной деятельности школьников / [под ред. В. В. Давыдова и др.]. – Москва : Педагогика, 1982. – С. 73–86.
Downloads
Published
10-12-2015
How to Cite
Рикова, Л. Л. (2015). Systemic use of models in the teaching of natural and mathematical disciplines as one of the effective fundamentalization methods of future teachers training. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 78–85. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2502
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2015 Лариса Леонідівна Рикова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.