Using «Discrete Mathematics» site as an educational resource in terms of personal based learning

Authors

  • Марія Олександрівна Медведєва Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2527

Keywords:

Discrete Mathematics, information technology, higher educational institution, person centered learning, training and cognitive activities

Abstract

Medvedyeva M. O. Using «Discrete Mathematics» site as an educational resource in terms of personal based learning.

In the article the relevance and usefulness of educational resource «Discrete Mathematics», used for the person centered education of Discrete Mathematics with the aids of information technology in higher educational institution are analysed. The technology used to create the site wre described.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 101 / PDF downloads: 109

Author Biography

Марія Олександрівна Медведєва, Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Інформаційні технології і засоби навчання / [за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука]. – Київ : Атіка, 2005. – 272 с.
2. Кронбергская декларация о будущем процессов приобретения и передачи знаний / UNESCO High Level Group of Visionaries on Knowledge Acquisition and Sharing. – Кронберг, 2007 [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.ifap.ru/library/book199.pdf.
3. Литвиненко М. В. Структурно-функциональная модель индивидуальной траектории обучения в условиях информатизации образования : автореф. дисс. на соискание
ученой степени докт. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики», 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания» / М. В. Литвиненко. – Москва, 2007. –46 с.
4. Луговий В. І. Інформаційне забезпечення вищої школи України / В. Луговий, Н. Халікян // Вища освіта України. – 2007. – No 3. – С. 48–51.

Published

10-12-2015

How to Cite

Медведєва, М. О. (2015). Using «Discrete Mathematics» site as an educational resource in terms of personal based learning. Educational Dimension, 46, 183–189. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2527

Issue

Section

Current issues of education