Using «Discrete Mathematics» site as an educational resource in terms of personal based learning
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2527Keywords:
Discrete Mathematics, information technology, higher educational institution, person centered learning, training and cognitive activitiesAbstract
Medvedyeva M. O. Using «Discrete Mathematics» site as an educational resource in terms of personal based learning.
In the article the relevance and usefulness of educational resource «Discrete Mathematics», used for the person centered education of Discrete Mathematics with the aids of information technology in higher educational institution are analysed. The technology used to create the site wre described.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 112
/ PDF downloads: 123
References
1. Інформаційні технології і засоби навчання / [за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука]. – Київ : Атіка, 2005. – 272 с.
2. Кронбергская декларация о будущем процессов приобретения и передачи знаний / UNESCO High Level Group of Visionaries on Knowledge Acquisition and Sharing. – Кронберг, 2007 [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.ifap.ru/library/book199.pdf.
3. Литвиненко М. В. Структурно-функциональная модель индивидуальной траектории обучения в условиях информатизации образования : автореф. дисс. на соискание
ученой степени докт. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики», 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания» / М. В. Литвиненко. – Москва, 2007. –46 с.
4. Луговий В. І. Інформаційне забезпечення вищої школи України / В. Луговий, Н. Халікян // Вища освіта України. – 2007. – No 3. – С. 48–51.
2. Кронбергская декларация о будущем процессов приобретения и передачи знаний / UNESCO High Level Group of Visionaries on Knowledge Acquisition and Sharing. – Кронберг, 2007 [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.ifap.ru/library/book199.pdf.
3. Литвиненко М. В. Структурно-функциональная модель индивидуальной траектории обучения в условиях информатизации образования : автореф. дисс. на соискание
ученой степени докт. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики», 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания» / М. В. Литвиненко. – Москва, 2007. –46 с.
4. Луговий В. І. Інформаційне забезпечення вищої школи України / В. Луговий, Н. Халікян // Вища освіта України. – 2007. – No 3. – С. 48–51.
Downloads
Published
10-12-2015
How to Cite
Медведєва, М. О. (2015). Using «Discrete Mathematics» site as an educational resource in terms of personal based learning. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 183–189. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2527
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2015 Марія Олександрівна Медведєва
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.