Methodical aspects of forming vocal-auditory self-check skills for the future teachers of music in voice-training class
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2576Keywords:
professional training, voice training, vocal-auditory skills, vocal-auditory self-check, vocal-auditory components of self-check, methods and techniques of forming vocal-auditory self-checkAbstract
Kosiak L. I. Methodical aspects of forming vocal-auditory self-check skills for the future teachers of music in voice-training class.
The article proves the relevance of the study. The essence of vocal-auditory self-check is revealed. It includes the hearing, muscular, vibration and emotional components. The given methods and techniques facilitate the efficient formation of vocal-auditory self-check skills for the future teachers of music in voice-training class.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 117
/ PDF downloads: 165
References
1. Дмитриев Л. Б. Основы вокальной методики / Леонид Борисович Дмитриев. – Москва : Музыка, 1968. – 675 с.
2. Донец-Тессейр М. Э. Опыт воспитания сопрано / М. Э. Донец-Тессейр // Вопросы вокальной педагогики : [сб. статей]. – Москва : Музгиз, 1967. – No 3. – С. 120–133.
3. Лемешев С. Я. Путь к искусству / Сергей Яковлевич Лемешев. – [3-е изд.]. – Москва : Искусство, 1982. – 280 с.
4. Люш Д. Развитие и сохранение певческого голоса / Д. Люш. – Київ : Музычна Украина, 1988. – 145 с.
5. Малышева Н. М. О работе певца над голосом / Н. М. Малышева // Вопросы вокальной педагогіки : [сб. статей]. – Москва : Музгиз, 1962. – No 1. – С. 50–76.
6. Морозов В. П. Эмоциональный слух человека / В. П. Морозов // Эволюционная биохимия и физиология. – 1985. – Т. 21. – С. 568–577.
7. Павлова М. А. Формирование вокально-слухового самоконтроля у студентов музыкально-педагогического факультета на занятиях по постановке голоса: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук. : спец. 13.00.02 / Павлова Мария Александровна. – Москва, 2002. – 22 с.
8. Стулова Г. П. Дидактические основы обучения пению : [учеб. пособие] / Галина Павловна Стулова; под ред. В. В. Мерцалова. – Москва : МГПИ, 1988. – 68 с.
2. Донец-Тессейр М. Э. Опыт воспитания сопрано / М. Э. Донец-Тессейр // Вопросы вокальной педагогики : [сб. статей]. – Москва : Музгиз, 1967. – No 3. – С. 120–133.
3. Лемешев С. Я. Путь к искусству / Сергей Яковлевич Лемешев. – [3-е изд.]. – Москва : Искусство, 1982. – 280 с.
4. Люш Д. Развитие и сохранение певческого голоса / Д. Люш. – Київ : Музычна Украина, 1988. – 145 с.
5. Малышева Н. М. О работе певца над голосом / Н. М. Малышева // Вопросы вокальной педагогіки : [сб. статей]. – Москва : Музгиз, 1962. – No 1. – С. 50–76.
6. Морозов В. П. Эмоциональный слух человека / В. П. Морозов // Эволюционная биохимия и физиология. – 1985. – Т. 21. – С. 568–577.
7. Павлова М. А. Формирование вокально-слухового самоконтроля у студентов музыкально-педагогического факультета на занятиях по постановке голоса: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук. : спец. 13.00.02 / Павлова Мария Александровна. – Москва, 2002. – 22 с.
8. Стулова Г. П. Дидактические основы обучения пению : [учеб. пособие] / Галина Павловна Стулова; под ред. В. В. Мерцалова. – Москва : МГПИ, 1988. – 68 с.
Downloads
Published
25-06-2015
How to Cite
Косяк, Л. І. (2015). Methodical aspects of forming vocal-auditory self-check skills for the future teachers of music in voice-training class. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 35–41. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2576
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2015 Людмила Іванівна Косяк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.