Foreign language training schools in Germany: national traditions and European trends

Authors

  • Віта Анатоліївна Гаманюк Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2621

Keywords:

language proposal, language policy, diversification multilingualism, foreign languages teaching

Abstract

Hamanyuk V. A. Foreign language training schools in Germany: national traditions and European trends.

The article raised the impact of language policy on the organization and content of teaching foreign languages in the school system in Germany. We investigate approaches to teaching foreign languages in view of multilingual nature of society with certain autonomy of the federal states in solving educational issues. Problem areas in matters of foreign language training as well as debating isues in the scientific area of Germany concerning this problem are pointed out.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 112 / PDF downloads: 131

Author Biography

Віта Анатоліївна Гаманюк, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

References

1. Гаманюк В. А. Іншомовна освіта Німеччини у контексті загальноєвропейських інтеграційних процесів: теорія і практика: [монографія] / Віта Анатоліївна Гаманюк. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2012. – 376 с.
2. Коваленко О. Знання іноземної мови – це не примха, а необхідність часу / О. Коваленко // English. – 2011. – No 1 (529). – С. 4–5.
3. Christ H. Sprachenpolitik und das Lehren und Lernen fremder Sprachen / H. Christ // Handbuch Fremdsprachenunterricht / [K.˗R. Bausch, H. Christ, H.˗J. Krumm]. – 5. Auflage. – Tübingen; Basel: A. Francke, 2007. – S. 102–110.
4. Christ I. Schulische Wege zur Mehrsprachigkeit / I. Christ // Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. – 1997. – No 8 / 2. – S. 147–159.
5. Döbert H. Trends in Bildung und Schulentwicklung: Deutschland und Europa [Електронний ресурс] / H. Döbert. – Режим доступу : http:// www2.dipf.de/publikationen/tibi/trends_doebert_1.pdf. – Заголовок з екрана.
6. Fachlexikon Deutsch als Fremd˗ und Zweitsprache / [H. Barkowski, H.- J. Krumm]. – Tübingen; Basel : A. Franke Verlag, 2010. – 370 S.
7. Handbuch Fremdsprachenunterricht / [K.-R. Bausch, H. Christ, H.-J. Krumm]. – Tübingen; Basel : A. Francke Verlag, 2007. – 656 s.
8. Hüllen W. Kleine Geschichte des Fremdsprachenlernens / W. Hüllen. – Berlin : Erich Schmidt Verlag, 2005. – 184 s.
9. Krumm H.-J. «Bunt ist besser als nur deutsch» Mehrsprachigkeit und europäische Identität [Електронний ресурс] / H.-J. Krumm. – Режим доступу : http://fortbildung.phwien.ac.at/fortb_pe3/FileDownloads/ifu_02vortrag_ krumm.pdf. – Заголовок з екрана.
10. Schröder K. Den Fremdsprachenunterricht der Schule verbessern. Eine Analyse aus deutscher Sicht [Електронний ресурс] / K. Schröder. / [Consultation Conference Languages Learning Diversity (10. April 2003) / Workshop Improvising Languages Learning in Schools]. – Режим доступу : http://ec.europa.eu/ education/languages/pdf/doc342_de.pdf. – Заголовок з екрана.

Published

25-06-2015

How to Cite

Гаманюк, В. А. (2015). Foreign language training schools in Germany: national traditions and European trends. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 230–237. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2621

Issue

Section

Obsolete3