Forming of motivation to educational-cognitive to activity of future teachers in the process of instrumental-carrying out preparation in terms of module-rating educating

Authors

  • Ірина Глазунова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2645

Keywords:

instrumental-carrying out preparation, methods of activation of motivational sphere of student, module-rating educating

Abstract

Glazunova I. K. Forming of motivation to educational-cognitive to activity of future teachers in the process of instrumental-carrying out preparation in terms of module-rating
educating.

In the article the results of experimental research of motivation forming methods to educational-cognitive activity of future teachers in the process of instrumental-carrying out preparation in the conditions of the module-rating educating are presented. A concept of «module» is considered as bases of module-rating organization of educational process and
module approach as one of types of the personality oriented approach in the process of educating art.

Downloads

Metrics

PDF views
112
Abstract views: 124 / PDF downloads: 112

References

1. Алексюк А. М. Експериментальне впровадження технології модульної організації навчання у вищій школі / А. М. Алексюк // Проблеми вищої школи: наук.- метод. зб. / Ін-т системних досліджень освіти. – К., 1994. – Вип. 8. – С. 3-6.
2. Бондар В. І. Модульно-рейтингова технологія вивчення дисципліни (на матеріалі дидактики): [навч. посіб.] / В. І. Бондар. – К. : НПУ, 1999. – 48 с.
3. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) – К. : Освіта України, 2008. – 274 с.
4. Педагогіка вищої школи: [підручник] // за ред. В. Г. Кременя, В. П. Андрущенка, В. І. Лугового. – К. : Педагогічна думка, 2009. – 255 с.
5. Щолокова О. П. Основи професійної художньо-естетичної підготовки майбутнього вчителя: [монографія] / Ольга Пилипівна Щолокова. – К. : Укр. держ. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова, 1996. – 172 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Глазунова, І. (2015). Forming of motivation to educational-cognitive to activity of future teachers in the process of instrumental-carrying out preparation in terms of module-rating educating. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 18–25. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2645

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy