Forming of motivation to educational-cognitive to activity of future teachers in the process of instrumental-carrying out preparation in terms of module-rating educating

Authors

  • Ірина Глазунова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2645

Keywords:

instrumental-carrying out preparation, methods of activation of motivational sphere of student, module-rating educating

Abstract

Glazunova I. K. Forming of motivation to educational-cognitive to activity of future teachers in the process of instrumental-carrying out preparation in terms of module-rating
educating.

In the article the results of experimental research of motivation forming methods to educational-cognitive activity of future teachers in the process of instrumental-carrying out preparation in the conditions of the module-rating educating are presented. A concept of «module» is considered as bases of module-rating organization of educational process and
module approach as one of types of the personality oriented approach in the process of educating art.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 87

References

1. Алексюк А. М. Експериментальне впровадження технології модульної організації навчання у вищій школі / А. М. Алексюк // Проблеми вищої школи: наук.- метод. зб. / Ін-т системних досліджень освіти. – К., 1994. – Вип. 8. – С. 3-6.
2. Бондар В. І. Модульно-рейтингова технологія вивчення дисципліни (на матеріалі дидактики): [навч. посіб.] / В. І. Бондар. – К. : НПУ, 1999. – 48 с.
3. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) – К. : Освіта України, 2008. – 274 с.
4. Педагогіка вищої школи: [підручник] // за ред. В. Г. Кременя, В. П. Андрущенка, В. І. Лугового. – К. : Педагогічна думка, 2009. – 255 с.
5. Щолокова О. П. Основи професійної художньо-естетичної підготовки майбутнього вчителя: [монографія] / Ольга Пилипівна Щолокова. – К. : Укр. держ. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова, 1996. – 172 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Глазунова, І. (2015). Forming of motivation to educational-cognitive to activity of future teachers in the process of instrumental-carrying out preparation in terms of module-rating educating. Educational Dimension, 44, 18–25. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2645

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy