The model of psycho-pedagogical support of the formation of the person integrity in the course of profile training

Authors

  • Світлана Кельнер

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2682

Abstract

Kelner S. S The model of psycho-pedagogical support of the formation of the person integrity in the course of profile training.

The system of working on the formation of socio-psychological and individual readiness to profile learning is presented, scheme of this readiness is proposed, the ways and means to facilitate the process of formation of the whole person are identified on the basis of the theory and practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 86

References

1. Авдієвська О. П. Особливості соціалізації підлітка в умовах швидких соціальних змін / О. П. Авдієвська, С. О. Баклушинський. – К., 1990. – 223 с.
2. Варбан М. Ю. Рефлексія професійного становлення в юнацькому віці / М. Ю. Варбан //Практична психологія та соціальна робота. –1998. – No 6–7.– С. 80–83.
3. Пряжников Н. Субъект профессионального и личностного самоопределения / Н. Пряжников, О. Пряжникова // Школьный психолог. – 2001. – No 19. – С. 7.
4. Пряжніков Н. Особиста професійна перспектива / Н. Пряжніков // Психолог. – 2004. – No 16. – С. 6–8.
5. Сидоренко В. Наукові основи професійного самовизначення школярів. Соціально-психологічні передумови вибору професії / В. Сидоренко // Трудова підготовка у закладах освіти. – 1999. – No 1. – С. 33–39.
6. Туріщева Л. В. Психологічне супроводження профільного навчання / Л. В. Туріщева. – Х. : Основа, 2007. – 144 с.
7. Фридман Л. М. Изучение личности учащихся и ученических коллективов / Л. М. Фридман, Т. А. Пушкина, И. Я. Каплунович. – М. : Просвещение, 1988. – 207 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Кельнер, С. (2015). The model of psycho-pedagogical support of the formation of the person integrity in the course of profile training. Educational Dimension, 44, 208–216. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2682

Issue

Section

Current issues of education