Evaluation of future teachers’ project activity through the use of information and communication technologies (Intel Program «Education for the Future»)

Authors

  • Світлана Кучер

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2726

Keywords:

information and communication technologies (ICT), evaluations, technological education, educational projects, Intel educational programs

Abstract

Kucher S. L. Evaluation of future teachers’ project activity through the use of information and communication technologies (Intel Program «Education for the Future»).

The article examines possibilities of applying Intel Program «Education for the Future in Ukraine» in evaluating results as for creative designing of future teachers of technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 80 / PDF downloads: 76

References

1. Partnership for 21st Century Skills: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.21stcenturyskills.org
2. Зубченко О. С. Інформаційно-комунікаційні технології у педагогічній теорії та практиці Великобританії / О. С. Зубченко // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, досвід, проблеми: зб. наук. праць. – Київ–Вінниця : Планер, 2012. – Вип. 33. – С. 19–23.
3. Коренькова Н. В. Способы оценивания учебной деятельности студентов / Н. В. Коренькова, А. Э. Кореньков // Оценивание: образовательные возможности: сб. науч.-метод. статей /под. общ ред. М. А. Гусаковского. – Мн. : БГУ, 2006. – Вып. 4. – С. 133–138.
4. Красильникова В. А. Теория и технологии компьютерного обучения и тестирования: [монография] / В. А. Красильникова. – М. : Дом педагогики, ИПК ГОУ ОГУ, 2009. – 339 с.

Published

11-12-2014

How to Cite

Кучер, С. (2014). Evaluation of future teachers’ project activity through the use of information and communication technologies (Intel Program «Education for the Future»). Educational Dimension, 43, 49–54. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2726

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy