Projecting method as one of the active methods of forming the functional competence of future foreign language teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2761Keywords:
projecting method, competenvy approach, functional competence, foreign language teacherAbstract
Semenova O. О. Projecting method as one of the active methods of forming the functional competence of future foreign language teachers.
The article describes one of the active methods of forming the functional competence of future foreign language teachers – the method of projects. The author substantiates the issues concerning the competency approach while training foreign language teachers.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 99
/ PDF downloads: 99
References
1. Белякова М. А. Международная проектная деятельность как способ раскрытия творческого потенциала личности ученика / М. А. Белякова // Иностранные языки в школе. – 2007. – No 3. – C. 79–82.
2. Голуб Г. Б. Метод проектов как технология формирования ключевых компетентностей учащихся / Г. Б. Голуб, О. В. Чуракова. – Самара, 2003. – 315 с.
3. Родигіна І. В. Компетентісно орієнтований підхід до навчання / Ірина Володимирівна Родигіна. – Х. : Основа, 2006. – 96 с.
2. Голуб Г. Б. Метод проектов как технология формирования ключевых компетентностей учащихся / Г. Б. Голуб, О. В. Чуракова. – Самара, 2003. – 315 с.
3. Родигіна І. В. Компетентісно орієнтований підхід до навчання / Ірина Володимирівна Родигіна. – Х. : Основа, 2006. – 96 с.
Downloads
Published
11-12-2014
How to Cite
Семенова, О. (2014). Projecting method as one of the active methods of forming the functional competence of future foreign language teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 249–253. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2761
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Ольга Семенова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.