The semioticapproach to professional training of the future teacher on music art to vocal pedagogical activity

Authors

  • Наталія Овчаренко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2912

Keywords:

semiotics, semiotics approach, future musical art teacher

Abstract

Ovcharenko N. A. The semioticapproach to professional training of the future teacher on music art to vocal pedagogical activity

Actual problem of applying semioticapproach to professional training of the future teacher on music art is discovered in this article. Scientific theoretic experience was analyzed relatively definition of basic terms of exploration and the theoretic aspects of semiotic approach in professional training of future teachers on music art were basided.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 107 / PDF downloads: 99

References

1. Антонюк В. Г. Феномен украинской вокальной школы в контексте этнокультурологических проблем: дис. ... доктора культурол. наук: 24.00.01 / Валентина Геніївна Антонюк. – М., 2001. – 428 с.
2. Бонфельд М. Ш. Музыка : Язык. Речь. Мышление. Опыт системного исследования музыкального искусства: [монография] / М. Ш. Бонфельд. – СПб. : Композитор Санкт-Петербург, 2006. – 648 с.
3. Іваницька Я. А. Оперна вистава як семіотичний об’єкт / Я. А. Іваницька: автореф. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства: спеціальність 17.00.03 «Музичне мистецтво» / Я. А. Іваницька. – К., 2008. – 17 с.
4. Лотман Ю. М. Семиосфера / Ю. М. Лотман. – СПб: Искусство – СПБ, 2010. – 704 с.
5. Лотман Ю. М. Текст в тексте / Ю. Лотман // Труды по знаковым системам. – Тарту, 1981. – Вып. 15.
6. Сучасний словник-мінімум іншомовних слів / уклали : О. Скопненко, Т. Цимбалюк. – К. : Довіра, 2008. –798 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Овчаренко, Н. (2014). The semioticapproach to professional training of the future teacher on music art to vocal pedagogical activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 246–250. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2912

Issue

Section

Current issues of education