Optimization of the teaching of higher mathematics in the present conditions

Authors

  • Антоніна Рибалко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2920

Keywords:

higher school, teaching of higher mathematics, innovational methods and resources of training, information and computer technologies, application program packages

Abstract

Rybalko А. P. Optimization of the teaching of higher mathematics in the present conditions.

The structure of learning process combining traditional and innovational methods and resources in teaching of higher mathematics is proposed in the article. The particular properties of the introduction of modern training technologies specific to the subject are considered. Ways to optimize the learning process are determined, the advisability of using of the corresponding methods in educational practice is justified.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 109 / PDF downloads: 107

References

1. Жалдак М. І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики : [посіб. для вчителів] / М. І. Жалдак, В. В. Лапінський, М. І. Шут. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2004. – 182 с.
2. Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики : [навч. посіб.] / В. В. Корольський, Т. Г. Крамаренко, С. О. Семеріков, С. В. Шокалюк; за ред. М. І. Жалдак. – Кривий Ріг : Книжкове вид-во Кирєєвського, 2009. – 334 с.
3. Методика викладання у вищій школі : [навч. посіб.] / О. В. Малихін, І. Г. Павленко, О. О. Лаврентьєва, Г. І. Матукова. – Кривий Ріг : КДПУ, 2010. – 270 с.
4. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf
5. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : [навч. посіб.] / М. М. Фіцула. – [2-е вид., доп.] – К. : Академвидав, 2010. – 454 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Рибалко, А. (2014). Optimization of the teaching of higher mathematics in the present conditions. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 281–286. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2920

Issue

Section

Current issues of education