Improvement of the lexical skills of students in learning the Ukrainian language (for professional purposes)
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2961Keywords:
professional communication, lexical competence, lexical error, training exercises, synonyms, paronyms, homonymsAbstract
Pasichna O. V. Improvement of the lexical skills of students in learning the Ukrainian language (for professional purposes).
In the paper the necessity of application of the system of training exercises to improve vocabulary skills of students in the field of professional communication is considered. The proposed system allows students to expand vocabulary and prevent the occurrence of lexical errors.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 90
/ PDF downloads: 139
References
1. Мацюк З. О. Українська мова професійного спілкування : навч. посіб. / З. О. Мацюк, Н. І. Станкевич. – К. : Каравела, 2005. – 352 с.
2. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / [Пентилюк М. І., Караман С. О., Караман О. В. та ін.] ; за ред. М. І. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2005. – 400 с.
3. Шевчук С. В. Українська мова за професійним спрямуванням : підручник / С. В. Шевчук, І. В. Клименко. – К. : Алерта, 2013. – 696 с.
2. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / [Пентилюк М. І., Караман С. О., Караман О. В. та ін.] ; за ред. М. І. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2005. – 400 с.
3. Шевчук С. В. Українська мова за професійним спрямуванням : підручник / С. В. Шевчук, І. В. Клименко. – К. : Алерта, 2013. – 696 с.
Downloads
Published
13-02-2014
How to Cite
Пасічна, О. (2014). Improvement of the lexical skills of students in learning the Ukrainian language (for professional purposes). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 84–90. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2961
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Олена Пасічна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.