Psychologial-and-pedagogial aspects of primary schools future teachers’ training for the group froms’ organization of cognitive activity
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3103Keywords:
future teachers’ training, group froms of learning, pedagogical conditions, teachers’ professional qualitiesAbstract
Dudnik A. O. Psychologial-and-pedagogial aspects of primary schools future teachers’ training for the group froms’ organization of cognitive activity.
Psychologial-and-pedagogial aspects of primary schools future teachers’ training for the group froms’ organization of cognitive activity have been considered; the notion «organization from of learning» has been determined; requisitions as for the raising or the effectiveness of pupils’ group activity have been outlined; teachers’ professional qualities that provide the effectiveness of educational-and-training process have been described in the article.
Downloads
Metrics
References
2. Боднар В. Філософія стандартизації змісту професійної освіти вчителя початкової школи в умовах двоциклової підготовки у ВНЗ / В. Бондар // Початкова школа. – 2012. – No 12. – С. 2–3.
3. Завалевський Ю. Становлення конкурентноспроможного педагога в сучасному навчальному закладі / Юрій Завалевський // Початкова школа. – 2012. – No12 – С. 4–6.
4. Ильина Т. А. Педагогика / Т. Ильина. – М. : Просвещение, 1998. – 570 с.
5. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи : [навч. посіб.] / А. І. Кузьмінський. – К. : Знання, 2005. – 486 с.
6. Лийметс Х. Й. Групповая работа на уроке / Х. Й. Лийметс. – М. : Знание, 1975. – 162 с.
7. Табачник Д. Р. Розвиток початкової загальної освіти є одним із найважливіших пріоритетів діяльності / Д. Табачник // Початкова школа. – 2013. – No 1. – С. 2–5.
8. Харламов И. Ф. Педагогика / И. Ф. Харламов. – М. : Гардарики, 1999. – 520 с.
9. Шевчук Л. М. Форми й види групової роботи учнів / Л. М. Шевчук // Педагогіка і психологія. – 2011 – No2 (71). – С. 54–62.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Аліна Олександрівна Дуднік
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.