Professional and pedagogical orientation of performance training of future master musician

Authors

  • Людмила Миколаївна Ракітянська Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3120

Keywords:

a musical composition, a performance process, a professional and pedagogical orientation

Abstract

Rakityanskaya L. N. Professional and pedagogical orientation of performance training of future master musician.

The article explains the importance of the problem. Modern approaches to solving the problem is analyzed, offered a series of training tasks in the process of an individual working on the musical composition aimed at the needs of school practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 108 / PDF downloads: 86

Author Biography

Людмила Миколаївна Ракітянська, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Арчажникова Л. Г. Профессия – учитель музыки : кн. для учителя / Л. Г. Арчажникова. – М. : Просвещение, 1984. – 111 с.
2. Кабалевский Д. Б. Воспитание ума и сердце: [кн. для учит.] / Дмитрий Борисович Кабалевский. – М. : Просвещение, 1984. – 206 с.
3. Медушевский В. В. Музыка в семье искусств / В. В. Медушевский // Музыка в школе. – 1984. – No 1. – С. 31–35.
4. Ніколаї Ю. Г. Деякі аспекти формування професійних умінь та навичок студентів у процесі їх інструментальної підготовки // Актуальні питання професійної підготовки вчителя: зб. наук. статей. – М., 1990. – С. 143–149.
5. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Галина Микитівна Падалка. – К. : Освіта України, 2008. – 274 с.
6. Платонов К. К. Система психологии и теория отражения / К. К. Платонов. – М. : Наука, 1982. – 309 с.

Published

16-05-2013

How to Cite

Ракітянська, Л. М. (2013). Professional and pedagogical orientation of performance training of future master musician. Educational Dimension, 38, 86–90. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3120

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy