Didactic and psychological aspects of the development of cognitive abilities of schoolchildren in learning geography
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3188Keywords:
educational opportunities for the intellectual adaptation, geographical picture of the worldAbstract
Kovchin N. A. Didactic and psychological aspects of the development of cognitive abilities of schoolchildren in learning geography.
This article analyzes the possibilities of development opportunities and school context for their intellectual adaptation in the modern world in the learning process. Disclosed the content of the textbook development factor, filed substantial characteristic of structuring principles of didactic material on geography.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 100
/ PDF downloads: 112
References
1. Амосов Н. М. Энциклопедия Амосова. Алгоритм здоровья. Человек и общество / Н.М. Амосов. – М.: Сталкер, 2003. – 464 с.
2. Эйнштейн А. Собрание научных трудов : в 4-х т. / А. Эйнштейн; под ред. И. Е. Тамма, Я. О. Смородинского, В. Г. Кузнецова. – Т. 4. – Статьи, рецензии, письма. – М. : Наука, 1967. – 680 с.
3. Кодлюк Я. П. Шкільний підручник як організатор засвоєння навчального матеріалу / Я. П. Кодлюк // Проблеми сучасного підручника: [зб. наук. праць]. – К. : Пед. думка, 2003. – Вип. 4. – С. 10–16.
4. Назаренко Т. Г. Теоретичні і методичні аспекти сучасного підручника з курсу «Загальна географія» / Т. Г. Назаренко // Проблеми сучасного підручника: зб. наук, праць. – К.: Пед. думка, 2003. – Вип. 4. – С. 227–229.
5. Носенко Е. Я. «Картина світу» як інтегруючий та гуманізуючий фактор у змісті освіти / Е. Я. Носенко. – Дніпропетровськ: Вид-во Дніпропетров. ун-ту, 1996. – 74 с.
6. Пиаже Ж. Избранные психологические труды / Жан Пиаже. – М. : Междунар. пед. академия, 1994. – 680 с.
7. Топузов О. М. Новий підручник з економічної і соціальної географії світу / О. М. Топузов // Географія та основи економіки в школі. – 2003. – No 4. – С. 20.
8. Цехмистро И. 3. Холистическая философия науки / И. З. Цехмистро. – Сумы: Университет. книга, 2002. – 363 с.
9. Schroder Н. М. Levels of information processing / H. M. Schroder, M. J. Driver, S. Streufert // Thought and Personality / Warr P.b/ ( ed.). – Baltimor Penguin Books Inc., 1970. – P. 174–191.
2. Эйнштейн А. Собрание научных трудов : в 4-х т. / А. Эйнштейн; под ред. И. Е. Тамма, Я. О. Смородинского, В. Г. Кузнецова. – Т. 4. – Статьи, рецензии, письма. – М. : Наука, 1967. – 680 с.
3. Кодлюк Я. П. Шкільний підручник як організатор засвоєння навчального матеріалу / Я. П. Кодлюк // Проблеми сучасного підручника: [зб. наук. праць]. – К. : Пед. думка, 2003. – Вип. 4. – С. 10–16.
4. Назаренко Т. Г. Теоретичні і методичні аспекти сучасного підручника з курсу «Загальна географія» / Т. Г. Назаренко // Проблеми сучасного підручника: зб. наук, праць. – К.: Пед. думка, 2003. – Вип. 4. – С. 227–229.
5. Носенко Е. Я. «Картина світу» як інтегруючий та гуманізуючий фактор у змісті освіти / Е. Я. Носенко. – Дніпропетровськ: Вид-во Дніпропетров. ун-ту, 1996. – 74 с.
6. Пиаже Ж. Избранные психологические труды / Жан Пиаже. – М. : Междунар. пед. академия, 1994. – 680 с.
7. Топузов О. М. Новий підручник з економічної і соціальної географії світу / О. М. Топузов // Географія та основи економіки в школі. – 2003. – No 4. – С. 20.
8. Цехмистро И. 3. Холистическая философия науки / И. З. Цехмистро. – Сумы: Университет. книга, 2002. – 363 с.
9. Schroder Н. М. Levels of information processing / H. M. Schroder, M. J. Driver, S. Streufert // Thought and Personality / Warr P.b/ ( ed.). – Baltimor Penguin Books Inc., 1970. – P. 174–191.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Ковчин, Н. А. (2013). Didactic and psychological aspects of the development of cognitive abilities of schoolchildren in learning geography. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 134–137. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3188
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2013 Наталія Андріївна Ковчин
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.