Value concepts of «communication», «communication», «communicative action» as a pedagogical problem

Authors

  • Тетяна Леонідівна Шепеленко Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University" , Криворожский педагогический институт Государственного высшего учебного заведения "Криворожский национальный университет , Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3250

Keywords:

communication, conversation, communicative activity

Abstract

Shepelenko T. L. Value concepts of «communication», «communication», «communicative action» as a pedagogical problem.

The paper clarifies the concept «communicative activity» by opening its relationship with the concepts «communication», «conversation». The proposed concept is considered as a communicative activity that is the interaction of two or more people, aimed at harmonizing and pooling their efforts for establishing and achieving common results

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Тетяна Леонідівна Шепеленко, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University", Криворожский педагогический институт Государственного высшего учебного заведения "Криворожский национальный университет, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

    кандидат педагогических наук, доцент

Published

16-05-2013

Issue

Section

Obsolete3

How to Cite

Value concepts of «communication», «communication», «communicative action» as a pedagogical problem. (2013). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 373-376. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3250

Most read articles by the same author(s)