Forming of a complete worldview of future teachers of foreign literature by means of historical and literary disciplines

Authors

  • Т. О. Дороніна Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3266

Keywords:

higher establishment, education, world literature, synchronic method, a teacher of foreign literature

Abstract

Doronina T.A. Forming of a complete worldview of future teachers of foreign literature by means of historical and literary disciplines.

The article is devoted to the problems of teaching the history of foreign literature in higher educational establishment of Ukraine, the possibility of forming of a complete picture of the world of future teachers of foreign literature by means of historical and literary disciplines is analyzed, using of the synchronic method as a mean of forming of a complete worldview of modern students - future teachers of foreign literature is actualized.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 90

Author Biography

Т. О. Дороніна, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

References

1. Галич О. Теорія літератури : [підруч. для студентів філолог. спец. ] / Галич О., Назарець В., Васильєв Є.; за наук. ред. О. Галича. – К. : Либідь, 2001. – 488 с.
2. Директивы ВКП(б) по вопросам просвещения : вопросы народного просвещения в основных директивах съездов, конференций, совещаний и ЦК ВКП(б). – М.; Л. : НКПрос РСФСР : Государственное
издательство, 1929. – 111 с.
3. Козлова Л. А. Институт красной профессуры (1921–1938) / Л. А. Козлова // Социологический журнал. – 1997. – No 4. – С. 209–220.
4. Кузнецова Т. Ф. Картина мира / Т. Ф. Кузнецова. – [Электронный ресурс]: Информационный гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение». – 2008. – No4 – (Серия : «Культурология»). – Режим доступа: http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/2008/4/Kuznetsova/.
5. Лагно А. Р. Институт ректорства в Московском университете 1920-х – 1930-х гг. / А. Р. Лагно – [Электронный ресурс]: Государственное управление. Электронный вестник. – 2011. – No 29. – Режим доступа: http://e-journal.spa.msu.ru/images/File/2011/29/Lagno.pdf.
6. Первушина О. В. Картина мира: возможность феноменологического похода / О. В. Первушина // Мир науки, культуры, образования. – 2009. – No 5 (17). – С. 123–126.
7. Проценко В. О. До проблеми викладання гуманітарних дисциплін у технічному ВНЗ / В. О. Проценко // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2012. – No 10 (245). – С. 88–95.
8. Синхронистическая таблица ІХ–XX вв. Россия-Запад-Восток / А. Т. Степанищев, Д. Н. Филиповых. – М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2007. – 512 с.
9. Философский энциклопедический словарь [состав. Л.Ф. Ильичев и др.]. – М. : Советская энциклопедия, 1983. – 840 с.
10. Фрумкин К. Клиповое мышление и судьба линейного текста // [Электронный ресурс] / К. Фрумкин. – Ineternum. – 2010. – No 1. – Режим доступа: http://nounivers.narod.ru/pub/kf_clip.htm.

Published

14-02-2013

How to Cite

Дороніна, Т. О. (2013). Forming of a complete worldview of future teachers of foreign literature by means of historical and literary disciplines. Educational Dimension, 37, 22–27. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3266

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy