The influence of value orientations to formation of image of future teacher

Authors

  • І. В. Размолодчикова Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3290

Keywords:

teacher, self-development, value orientations, professional pedagogic values, culture, self-perfection

Abstract

Razmolodchikova I. V. The influence of value orientations to formation of image of future teacher.

In this article authors attempt to analyze the impact of value orientations on the formation and development of personality of modern primary school teacher.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 127 / PDF downloads: 101

References

1. Бондар Л. Виховання моральних цінностей у школярів / Л. Бондар // Початкова школа. – 2000. – No12. – С. 45.
2. Державна програма «Вчитель». – К., 2002. – 30 с.
3. Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). – К. : Райдуга, 1994.
4. Дурминенко Є. А. Саморозвиток як творення особистості / Є. А. Дурминенко, Л. І. Кормиш // Педагогічний пошук. – Луцьк, 1996. – No 3. – С. 19–23.
5. Жорносек І. Деякі ціннісні орієнтації молоді: [наук.-метод. зб.] / І. Жорносек. – К., 1997. – 187 с.
6. Здравомыслов А. Г. Потребности. Интересы. Ценности / Андрей Григорьевич Здравомыслов. – М. : Политиздат, 1986. – 223 с.
7. Кларин М. В. Инновационные модели обучения в зарубежных педагогических поисках / М. В. Кларин. – М. : Арена, 1994. – 290 с.
8. Леонтьев А. А. Педагогическое общение / Алексей Алексеевич Леонтьев. – М. : Знание, 1979. – 47 с.
9. Табачек І. В. Формування та розвиток особистості сучасного вчителя: дис. ... канд. філософ. наук: 09.00.10 / І. В. Табачек. – К., 2005. – 173 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Размолодчикова, І. В. (2013). The influence of value orientations to formation of image of future teacher. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 126–131. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3290

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy