Analyses of learning motivation as a basis for learning and cognitive activity of students

Authors

  • З. І. Ступак Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3300

Keywords:

motives, motivation, motivational activities, needs, the process of learning

Abstract

Stupak Z. I. Analyses of learning motivation as a basis for learning and cognitive activity of students.

On the basis of analysis of learning motivation as a basis for learning and cognitive activity of students attempted to identify factors that influence the choice of future profession, as well as the motivation of learning activities of students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 93 / PDF downloads: 82

Author Biography

З. І. Ступак, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Senior Lecturer

References

1. Балакірєва О. Ціннісні орієнтації молодого покоління / О. Балакірєва, О. Яременко // Молодь у дзеркалі соціології. – К. : УІСД, 2001. – С. 38–47.
2. Борис І. Мотиваційна сфера як проблемний чинник поведінки / І. Борис // Психологія і суспільство. – Тернопіль: Інститут експериментальних систем освіти. – 2002. – No 2. – С. 48–57.
3. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы : [учебник] /Е. П. Ильин. – М. : Питер, 2002 – 508 с.
4. Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу. – М. : Питер, 2007. – 351 с.
5. Скляр П. Мотивація навчальної діяльності студентів / П. Скляр // Соціальна психологія. – 2004. – No 5 (7). – C. 95–108.
6. Langveld M. I. The Psycholoqic of Teachers and the Teachering Profession. State University of Utrecht. The Ycar Boor of Education, 1963.

Published

14-02-2013

How to Cite

Ступак, З. І. (2013). Analyses of learning motivation as a basis for learning and cognitive activity of students. Educational Dimension, 37, 165–169. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3300

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy