Problematic a way to intensify the education of students in special disciplines

Authors

  • Н. С. Журавська National University of Bioresources and Environmental Sciences of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3575

Keywords:

problem study, activization of study, playing of roles, a partial technique

Abstract

 Zhuravska N. S. Problematic a way to intensify the education of students in special disciplines.

The considered problem study as a way of activization of activity of students. The certain and generalized features of a technique of study of special disciplines: methodical features of lectures, practical occupations, a seminar, independent work by the example of special discipline.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 77 / PDF downloads: 89

Author Biography

Н. С. Журавська, National University of Bioresources and Environmental Sciences of Ukraine

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Гончаренко С. У. Методика як наука / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 2000. – 156 с.
2. Журавська Н. С. Методологія і методика НОП / Н. С. Журавська. – Ніжин : Видавець ПП М. М. Лисенко, 2012. – С. 98–10.
3. Журавська Н. С. Методика навчання дисципліни «Кормовиробництво»/ Н. С. Журавська. – Ніжин : Видавець ПП М. М. Лисенко, 2012. – С. 83–92.
4. Журавська Н. С. Теорія і методика професійного навчання / Н. С. Журавська. – Ніжин : Видавець ПП М. М. Лисенко, 2011. – С. 74–85.
5. Журавська Н. С. Теорія і практика підготовки викладачів аграрних дисциплін у вищих навчальних закладах країн Європейського Союзу : [ монографія] / Н. С. Журавська. – Ніжин : Видавець ПП М. М. Лисенко, 2011. – 320 с.
6. Журавська Н. С. Підготовка викладачів-аграрників у вищих навчальних закладах країн Європейського Союзу (Франція, Німеччина, Бельгія, Італія, Люксембург, Нідерланди і Великобританія) : [монографія] / Н. С. Журавська. – Ніжин : Видавець ПП М. М. Лисенко, 2009. – 345 с.

Published

13-01-2012

How to Cite

Журавська, Н. С. (2012). Problematic a way to intensify the education of students in special disciplines. Educational Dimension, 34, 40–48. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3575

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy