The problem of the nominal use of pedagogical technologies in the process of humanistic formation of the student's personality
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3580Keywords:
humanist approach, personality, nominal approach, pedagogical technologiesAbstract
Kostina L. S., Likhosherst O. H. The problem of the nominal use of pedagogical technologies in the process of humanistic formation of the student's personality.
Pedagogical technologies, the use of which is performed on the basis of humanist approach to the university economics students’ personality formation, are considered in the article. The main problems of their nominal use in educational process are determined.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 100
/ PDF downloads: 111
References
1. Гушко О. Педагогічні технології підготовки студентів вищих навчальних закладів / О. Гушко // Гуманітарний вісник. – No22. – 2010. – С. 34–38.
2. Зязюн І. А. Концептуальні засади теорії освіти в Україні / І. А. Зязюн // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2000. – No1. – С. 12–13.
3. Зерна педагогічної інновації: [хрестоматія] / уклад. : Л. В. Буркова, Н. Ф. Федорова. – К. : Правда, 2001. – 120 с.
4. Ковальчук Г. О. Активізація навчання в економічній освіті: [навч.-метод. посібник] / Г. О. Ковальчук. – К . : КНЕУ, 2003. – 341 с.
5. Кремень В. Г. Трансформації особистості в суперечностях епохи / В. Г. Кремень // Вища освіта України. – 2010. – No3. – С. 15–17.
6. Ожегов С. И. Словарь русского языка / Сергей Иванович Ожегов. – М., 1988. – 816 с.
7. Педагогічний словник / [за ред. Ярмаченка М. Д.]. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 516 с.
8. Реан А. А. Психология и педагогика / А. А. Реан, Н. В. Бордовская, С. И. Розум. – СПб. : Питер, 2002. – 432 с.
9. Рябчиков В. Традиційна педагогічна парадигма як «прокрустове ложе» вітчизняної вищої школи в розвитку особистості студента / В. Рябчиков // Вища освіта України. – 2011. – No3. – С. 32–38.
2. Зязюн І. А. Концептуальні засади теорії освіти в Україні / І. А. Зязюн // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2000. – No1. – С. 12–13.
3. Зерна педагогічної інновації: [хрестоматія] / уклад. : Л. В. Буркова, Н. Ф. Федорова. – К. : Правда, 2001. – 120 с.
4. Ковальчук Г. О. Активізація навчання в економічній освіті: [навч.-метод. посібник] / Г. О. Ковальчук. – К . : КНЕУ, 2003. – 341 с.
5. Кремень В. Г. Трансформації особистості в суперечностях епохи / В. Г. Кремень // Вища освіта України. – 2010. – No3. – С. 15–17.
6. Ожегов С. И. Словарь русского языка / Сергей Иванович Ожегов. – М., 1988. – 816 с.
7. Педагогічний словник / [за ред. Ярмаченка М. Д.]. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 516 с.
8. Реан А. А. Психология и педагогика / А. А. Реан, Н. В. Бордовская, С. И. Розум. – СПб. : Питер, 2002. – 432 с.
9. Рябчиков В. Традиційна педагогічна парадигма як «прокрустове ложе» вітчизняної вищої школи в розвитку особистості студента / В. Рябчиков // Вища освіта України. – 2011. – No3. – С. 32–38.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Костіна, Л. С., & Ліхошерст, О. Г. (2012). The problem of the nominal use of pedagogical technologies in the process of humanistic formation of the student’s personality. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 76–85. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3580
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2012 Л. С. Костіна, О. Г. Ліхошерст
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.