Modern technical means of training as a component of the latest information technologies

Authors

  • Л. О. Лісіна Mining Technical School of Higher Educational Institution "Kryvyi Rih National University" , Криворожский технический университет ГВУЗ «Криворожский национальный университет» , Криворізький технічний університет ДВНЗ «Криворізький національний університет»
  • В. В. Ткачук Institute of Information Technologies and Learning Tools National Academy of Education Sciences of Ukraine , Институт информационных технологий и средств обучения АПН Украины , Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3610

Keywords:

technical training (TT), multimedia learning tools (MLO), information technology, digital devices, software

Abstract

Lisina L. O., Tkachuk V. V. Modern technical means of training as a component of the latest information technologies.

This article, based on comparing and contrasting the different ways to implement the course «Technical means learning» a new approach of teaching the course for students teaching specialties. The author proposes to divide the course into two parts: hardware and software tools training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Л. О. Лісіна, Mining Technical School of Higher Educational Institution "Kryvyi Rih National University", Криворожский технический университет ГВУЗ «Криворожский национальный университет», Криворізький технічний університет ДВНЗ «Криворізький національний університет»

    Lecturer

  • В. В. Ткачук, Institute of Information Technologies and Learning Tools National Academy of Education Sciences of Ukraine, Институт информационных технологий и средств обучения АПН Украины, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

    Postgraduate

Published

13-01-2012

Issue

Section

Current issues of education

How to Cite

Modern technical means of training as a component of the latest information technologies. (2012). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 274-280. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3610

Most read articles by the same author(s)