Psychological peculiarities of educational dialogue that influence the effectiveness of the process of forming students' speech competence in learning foreign languages

Authors

  • В. О. Лапіна Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3637

Keywords:

educational dialogue, educational activity, psychological descriptions, features, factors, dialogic situation, speech competence, pedagogics of collaboration, reflection

Abstract

Lapina V. O. Psychological peculiarities of educational dialogue that influence the effectiveness of the process of forming students' speech competence in learning foreign languages.

Psychological descriptions of educational dialogue and its features which expose the specific of dialogue organization in educational process, show its possibilities in bringing up personality sphere of students as well as in developing their professionally oriented speech competence in the process of foreign languages learning are considered in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 91

Author Biography

В. О. Лапіна, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Getter

References

1. Дикун Т. П. Учебный диалог как средство формирования личностно ориентированного знания : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Тамара Петровна Дикун. – Оренбург, 1999. – 213 с.
2. Николаева В. Д. Структурно-семантические и прагматические особенности трехчленных диалогических единств в английском языке : автореф. дис. на соискание учен. степени канд. филол. наук : спец. 10.02.04 «Германские языки» / В. Д. Николаева. – К., 1987. – 20 с.
3. Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению : [Текст] / Е. И. Пассов. – М. : Рус. яз., 1989. – 276 с.
4. Песняева Н. А. Учебный диалог как средство развития речевой деятельности младших школьников : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Наталья Александровна Песняева. – Москва, 2004. – 214 с.
5. Фролова Л. С. Учебный диалог как организующий инструмент единого коммуникативного пространства системы развивающего обучения : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Любовь Сергеевна Фролова. – Ярославль, 2010. – 346 с.

Published

13-01-2012

How to Cite

Лапіна, В. О. (2012). Psychological peculiarities of educational dialogue that influence the effectiveness of the process of forming students’ speech competence in learning foreign languages. Educational Dimension, 34, 447–453. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3637

Issue

Section

Obsolete6