Psychological peculiarities of educational dialogue that influence the effectiveness of the process of forming students' speech competence in learning foreign languages
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3637Keywords:
educational dialogue, educational activity, psychological descriptions, features, factors, dialogic situation, speech competence, pedagogics of collaboration, reflectionAbstract
Lapina V. O. Psychological peculiarities of educational dialogue that influence the effectiveness of the process of forming students' speech competence in learning foreign languages.
Psychological descriptions of educational dialogue and its features which expose the specific of dialogue organization in educational process, show its possibilities in bringing up personality sphere of students as well as in developing their professionally oriented speech competence in the process of foreign languages learning are considered in the article.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 101
/ PDF downloads: 108
References
1. Дикун Т. П. Учебный диалог как средство формирования личностно ориентированного знания : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Тамара Петровна Дикун. – Оренбург, 1999. – 213 с.
2. Николаева В. Д. Структурно-семантические и прагматические особенности трехчленных диалогических единств в английском языке : автореф. дис. на соискание учен. степени канд. филол. наук : спец. 10.02.04 «Германские языки» / В. Д. Николаева. – К., 1987. – 20 с.
3. Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению : [Текст] / Е. И. Пассов. – М. : Рус. яз., 1989. – 276 с.
4. Песняева Н. А. Учебный диалог как средство развития речевой деятельности младших школьников : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Наталья Александровна Песняева. – Москва, 2004. – 214 с.
5. Фролова Л. С. Учебный диалог как организующий инструмент единого коммуникативного пространства системы развивающего обучения : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Любовь Сергеевна Фролова. – Ярославль, 2010. – 346 с.
2. Николаева В. Д. Структурно-семантические и прагматические особенности трехчленных диалогических единств в английском языке : автореф. дис. на соискание учен. степени канд. филол. наук : спец. 10.02.04 «Германские языки» / В. Д. Николаева. – К., 1987. – 20 с.
3. Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению : [Текст] / Е. И. Пассов. – М. : Рус. яз., 1989. – 276 с.
4. Песняева Н. А. Учебный диалог как средство развития речевой деятельности младших школьников : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Наталья Александровна Песняева. – Москва, 2004. – 214 с.
5. Фролова Л. С. Учебный диалог как организующий инструмент единого коммуникативного пространства системы развивающего обучения : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Любовь Сергеевна Фролова. – Ярославль, 2010. – 346 с.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Лапіна, В. О. (2012). Psychological peculiarities of educational dialogue that influence the effectiveness of the process of forming students’ speech competence in learning foreign languages. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 447–453. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3637
Issue
Section
Obsolete6
License
Copyright (c) 2012 В. О. Лапіна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.