Perception of products of landscape painting us the factor of formation of art-aesthetic experience of students

Authors

  • I.H. Bryzhata Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6075

Keywords:

art-aesthetic experience, perception of works of art, reflection, art-creative self-realization

Abstract

Article is devoted to a problem of formation of the creative person of the future teacher of disciplines of art. Approaches to formation of art-aesthetic experience of students are proved by perception ofproducts of landscape pointing, and also mechanisms of this process are opened

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 106 / PDF downloads: 56

References

Арихейм А. Искусство и визуальное восприятие. — М: Прогресе, 1974. - 392 с.

Лещенко М.П. Зарубіжні технології підготовки вчителів до естетичного виховання. К.: АПН України, Інститут пед. і псих, професійної освіти, 1996. 192 с.

Орлов В.Ф. Професійне становлення майбутніх учителів мистецькій дисциплін: теорія і технологія: Монографія За ред. І.А. Зязюна. - К.: Наукова думка, 2003. - 262 с.

Психологічна енциклопедія /Упор. О.М. Степанов. - К.: Академвидаа. 2006. - 424 с.

Роменець В.А. Психологія творчості: Навч. посібник. - К.: Либідь, 2001. - 288 с.

Рудницька О.П. Педагогіка: загальна та мистецька: Навч. посібник. - К: ТОВ "Інтерпроф", 2002. - 270 с.

Степанов О.М., Фіцула М.М. Основи психології і педагогіки: Посібник. - К: Академвидав. 2003. - 504 с.

Published

14-12-2006

How to Cite

Bryzhata, I. (2006). Perception of products of landscape painting us the factor of formation of art-aesthetic experience of students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 16(1), 64–69. https://doi.org/10.31812/educdim.6075