Activization of attention of students dunng teaching conductor's-chorat discipllines

Authors

  • E.P. Pecherska South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushinsky
  • Z.M. Koguhar Belgorod-Dniester Pedagogical School

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6156

Keywords:

music, vocational training of the teacher, creative imagination of the student, means of formation

Abstract

The authors are considering the essence of imagination and a significance in the work of choirmaster. The contest and results of experimental work on activation of imagination of future teachers of music in process of teaching of conductor's chorol subjects have beck analyzed. The main principles of corresponding method and the ways of their realization have been defined as well.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 65 / PDF downloads: 40

References

Загальна психологія. Підручник / За ред. С.Д. Максименка. - К.: Форум, 2000. ~ 543 с.

Коломоєць О.М. Хорознавство. Навч. посібник. - К.: Либідь, 2001. - 167 с.

Маклаков А.Г. Общая психология. - М.: Штер, 2002. - 582 с.

Малько Я.А. Основи техники дирижирования. - М.~Л.: Музика, 1982. - 219 с.

Методика діагностики і формування професійної усталеності майбутніх вчителів / За ред. Хмелюк Р.І. - Одеса: ОДНІ, 1993.

Мусип Й.А. Техника дирижирования. - П.: Музика, 1967. - 352 с.

Обшая психология. Курс- лекций / Сост. Е.Й. Рогов. - М.: Владос, 2001. - 448 с.

Петрушин В.Й. Музикальная психология. - М.: Владос, 1997. - 384 с.

Психологія. Підручник / За ред. Ю.Л. Трофімова. - К.: Либідь, 2001. - 560 с.

Ражников В.Г. Диалоги о музикальной педагогике. ~ М.: Музика, 1989. - 142 с.

Селезнева Й.О. Професіоналізм хормейстера. Психологічний та культурно-історичний аспекти. - Автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства. - Одеса: ОДМА, 2004. - 16 с.

Published

14-12-2006

How to Cite

Pecherska, E., & Koguhar, Z. (2006). Activization of attention of students dunng teaching conductor’s-chorat discipllines. Educational Dimension, 16(2), 15–25. https://doi.org/10.31812/educdim.6156