The problems of Physical Education training: selfregulation development of pupils and students

Authors

  • Світлана Василівна Переверзєва Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2531

Keywords:

physical education, a pupil, a student, teaching process, person centered training, group activities, humanization, intellectualization, optimization, self-regulation

Abstract

Pereverzeva S. V. The problems of Physical Education training: selfregulation development of pupils and students.

In the article the intentional development of Physical Education focused on pedagogical process, which consists of implenetation of effective ideas, forms of teacher’ educational activities using person centered training of pupils and students was grouned. The educational activity system with application of conceptual provisions and principles was analysed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 133 / PDF downloads: 128

Author Biography

Світлана Василівна Переверзєва, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

getter

References

1. Бех И. Психологические основы нравственного развития личности : дисс. на соискание ученой степени доктора псих. наук : 19.00.07 / Бех Иван Дмитриевич. – Киев,1992. – 320 с.
2. Бех В. П. Болонський процес : тенденції, проблеми, перспективи / В. П. Бех, Ю. Л. Маліновський. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004. – 221 с.
3. Зайцев Г. К. Потребностно-мотивационная сфера физического воспитания студентов / Г. К. Зайцев // Теория и практика физической культуры. – 1997. – No 7. – С. 21–24.
4. Ковальчук Г. Я. Використання особистісно орієнтованих технологій навчання на заняттях з біохімії як засіб підвищення якості підготовки фахівців з фізичного виховання та фізичної реабілітації / Г. Я. Ковальчук // Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи / за заг.ред. М. Лук’янченка, Ю. Шкребтія, Е. Боляха, А. Матвєєва. – Дрогобич : КОЛО, 2005. – 624 с.
5. Леко Б. Державні тести з фізичної підготовленості : у чому суть проблеми? / Богдан Леко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту :
[зб. наук. пр. за ред. С. С. Єрмакова]. – Харків : ХХПІ, 2003. – No 17. – С. 91–101.
6. Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології / А. С. Нісімчук, О. С. Падалка, О. Т. Шпак. – Київ : Просвіта, 2000. – 368 с.
7. Освітні технології: [навч.-метод. посіб.] / за заг. ред. О. М. Пєхоти. – Київ : А.С.К., 2002. – 255 с.
8. Словарь практического психолога / сост. С. Ю. Головин. – Минск : Харвест, 1998. – 800 с.
9. Теория и методика физического воспитания / под редакцией Т. Ю. Круцевич. – Київ : Олимпийская литература, 2003. – Том 2. – 392 c.
10. Царик А. В. О культуре физической и духовной / А. В. Царик // Физкультура и спорт. – 1989. – No 1. – С. 3–96.

Published

10-12-2015

How to Cite

Переверзєва, С. В. (2015). The problems of Physical Education training: selfregulation development of pupils and students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 201–207. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2531

Issue

Section

Current issues of education