The prime choice of students of higher educational establishments from various regions of Ukraine concerning the types of physical activity (sports)

Authors

  • Тетяна Анатоліїна Глоба Oles Honchar Dnipro National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2601

Keywords:

physical education, physical activity, student, training, table tennis

Abstract

Hloba T. A. The prime choice of students of higher educational establishments from various regions of Ukraine concerning the types of physical activity (sports).

The prime choice of students of higher educational establishments from various regions of Ukraine concerning the types of physical activity (sports) is considered. The results of the
questionnaire survey of 290 university students from various regions of Ukraine are used in the research. The publications of scientists from different countries are analyzed concerning different types of students’ physical activity. Based on analysis of the literature and the conducted survey the ratio of students’ preference for types of physical activity (sports) is clarified. The urgency of the
problem as well as its viability has been proved.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 107 / PDF downloads: 114

Author Biography

Тетяна Анатоліїна Глоба, Oles Honchar Dnipro National University

lecturer

References

1. Андрющенко Л. Б. Спортивно ориентированная технология обучения студентов по предмету «Физическая культура» / Л. Б. Андрющенко // Теория и практика физ. культуры. –
2002. – No 2. – С. 47–54.
2. Афанасьєв В. В. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: [наукова монографія] / за редакцією проф. Єрмакова С. С. «Гіпокінезія студентів вищих учбових закладів» / В. В. Афанасьєв, Ю. О. Мартинов, В. І. Шишацька, В. К. Щербаченко. – Харків : ХДАДМ (ХХПІ), 2009. – No 1. – 160 с.
3. Бондарчук Н. Я. Належні норми рухових можливостей студентів Ужгородського національного університету / Н. Бондарчук, В. Чернов, Л. Ляховець // Спортивний вісник Придніпров’я: [науково-практичний журнал]. – 2010. – No 2. – С. 157–159.
4. Бойко Д. В. Сучасний стан та перспективні напрямки вдосконалення фізичного виховання студентів ВНЗ України ІІІ-ІV рівнів акредитації / Д. В. Бойко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Харків : ХДАДМ (ХХПІ), 2012. – No 1. – С. 22–25.
5. Коник Г. А. Современные тенденции организации физического воспитания студентов / Г. А. Коник, В. А. Темченко, Т. Е. Усова // Физическое воспитание студентов творческих специальностей. – 2009. – No 4. – С. 68–74.
6. Малімон О. О. Диференційований підхід у процесі фізичного виховання студентів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 / О. О. Малімон. – Луцьк, 1999. – 19 с.
7. Попрошаев А. В. Приемущества секционной формы организации учебного процесса по дисциплине «Физическое воспитание» / А. В. Попрошаев, В. С. Мунтян // Физическое воспитание студентов: [научный журнал]. – Харьков, ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2011. – No 4. – С. 67–71.
8. Сичов С. О. Прилучення студентської молоді до цінностей фізичної культури в процесі атлетичного тренування / С. О. Сичов // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Харків : ХДАДМ (ХХПІ), 2011. – No1. – С. 115–118.
9. Церковная Е. В. Биологический возраст и темпы старения студентов с разным уровнем двигательной активности / Е. В. Церковная, А. Л. Нефедова, В. Н. Осипов, О. А. Миргород // Физическое воспитание студентов: [научный журнал]. – Харьков, ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2011. – No 1. – С. 130–133.
10. Lubysheva L. I. The concept of sports training: methodology development and technology implementation // Physical culture: education, education and training. – 1996. – No 1. – P. 11–17

Published

25-06-2015

How to Cite

Глоба, Т. А. (2015). The prime choice of students of higher educational establishments from various regions of Ukraine concerning the types of physical activity (sports). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 126–132. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2601

Issue

Section

Current issues of education