Developing the metaphorical thinking among students majoring in choreography in the process of working on etudes

Authors

  • Тетяна Брисіна
  • Ірина Власенко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2718

Keywords:

metaphor, metaphorical thinking, choreography, etude, a method of work

Abstract

Brysina T. B., Vlasenko I. M. Developing the metaphorical thinking among students majoring in choreography in the process of working on etudes.

The article deals with the process of metaphorical thinking development as a part of polyart education at higher schools. The article focuses on reasonability of studying etudes through such methods as special and choreographic, theatrical and acting as  well as the methods of dramatic art. The authors suggest the algorithm of work on etudes, which promotes reasonable composition of a choreographic metaphor.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 161

References

1. Абдоков Ю. Б. Музыкальная поэтика хореографии: пластическая интерпретация музыки в хореографическом искусстве: дисс. ... канд. искусств.: 17.00.01 / Юрий Борисович Абдоков. – М., 2009. – 192 с.
2. Алпатов М. В. Этюды по всеобщей истории искусств / Михаил Владимирович Алпатов. – М. : Советский художник, 1979. – 287 с.
3. Голейзовский К. Я. Жизнь и творчество: статьи, воспоминания, документы / К. Я. Голейзовский . – М. : Всероссийское театральное общество, 1984. – 576 с.
4. Лопухов Ф. В. Шестьдесят лет в балете / Федор Васильевич Лопухов. – М. : Искусство, 1966. – 424 с.
5. Лотман Ю. М. Лекции по структуральной поэтике / Юрий Михайлович Лотман. – М. : Гнозис, 1994. – 560 с.
6. Теория метафоры: [сб. статей] / ред. Арутюнова Н. Д., Журинская М. А. – М., 1990. – 512 с.

Published

11-12-2014

How to Cite

Брисіна, Т., & Власенко, І. (2014). Developing the metaphorical thinking among students majoring in choreography in the process of working on etudes. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 3–10. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2718

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy