The analysis of normative documents as for improving education of future technology teachers and draft through pedagogical diagnostics facilities
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2732Keywords:
quality of education, pedagogical diagnostics, standard, curriculumAbstract
Savchenko L. О. The analysis of normative documents as for improving education of future technology teachers and draft through pedagogical diagnostics facilities
The article analyzes curricula, educational standards of training future technology and drawing teacher for pedagogical diagnostics of quality of education. Considerable changes towards training a future teacher have been recently observed, but little attention has been paid to training a future technology teacher for pedagogical diagnostics in the process of studying special disciplines.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 95
/ PDF downloads: 101
References
1. Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в Європейський освітній простір [Електронний
ресурс] / Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/3145. – 6 с. − (затверджено наказом МОН No 998 від 1.12.2004). 2. Корсак К. В. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів : [монографія] / К. В. Корсак; [за заг. ред. проф. Г. В. Щокіна]. – К. : МАУП-МКА, 1997. – 208 с.
3. Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти [Текст] : постанова Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2005 р. No 1312 // Освіта України. − 2006. − 31 січня. − С. 2.
4. Review of National Curricula and Assessing Digital Competence for Students and Teachers – Digital Skills Working Group, 2010
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cms.eun.org/shared/data/pdf/curricula_review_final_reduced.pdf.
5. Standards Guidance [Электронный ресурс]. – URL: http://www.tda.gov.uk/partners/ittstandards/guidance_08/qts (дата обращения 03.02.2010).
ресурс] / Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/3145. – 6 с. − (затверджено наказом МОН No 998 від 1.12.2004). 2. Корсак К. В. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів : [монографія] / К. В. Корсак; [за заг. ред. проф. Г. В. Щокіна]. – К. : МАУП-МКА, 1997. – 208 с.
3. Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти [Текст] : постанова Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2005 р. No 1312 // Освіта України. − 2006. − 31 січня. − С. 2.
4. Review of National Curricula and Assessing Digital Competence for Students and Teachers – Digital Skills Working Group, 2010
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cms.eun.org/shared/data/pdf/curricula_review_final_reduced.pdf.
5. Standards Guidance [Электронный ресурс]. – URL: http://www.tda.gov.uk/partners/ittstandards/guidance_08/qts (дата обращения 03.02.2010).
Downloads
Published
11-12-2014
How to Cite
Савченко, Л. (2014). The analysis of normative documents as for improving education of future technology teachers and draft through pedagogical diagnostics facilities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 81–89. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2732
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Лариса Савченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.