The contents of vocabulary work with primary school’s pupils at special schools
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2774Keywords:
vocabulary work, stages and directions of vocabulary work, vocabulary exercisesAbstract
Belyak O. М. The contents of vocabulary work with primary school’s pupils at special schools
The paper presents contents of work with primary school’s pupils at special schools. According to the purpose, the author makes the analysis of normative documents, which emphasize the need for constant vocabulary work. In addition, the author defines the stages and directions of vocabulary work at primary special schools and develops a set of exercises to specify and enrich the vocabulary of junior schoolchildren.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 94
/ PDF downloads: 155
References
1. Методика навчання української мови в початковій школі: навчально-методичний посібник [для студентів вищих навчальних закладів] / за наук. ред. М. С. Вашуленка. – К. : Літера ЛТД, 2010. – 364 с.
2. Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами [Електронний ресурс]. –
Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/607-2013- %D0 %BF
3. Концепція мовної освіти в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://chervonakalina.ucoz.com/load/osvita/koncepciji/koncepcija_movnoji_osviti_v_ukrajini/6-1-0-74.
4. Навчальні програми для підготовчого, 1–4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушення мовлення / Л. І. Трофименко. – К., 2014 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua ua/activity/education/56/693/navchalni_programi11
5. Олефір О. І. Напрями лексичної роботи з молодшими школярами із тяжкими порушеннями мовлення на уроках читання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.logopedu.com.ua/article 32_Napryami_leksichnoi_roboti_z_molodshimi_shkol
yarami_iz_tyajkimi_movlennevimi_vadami_na_yrokah_chitannya.
6. Ушинський К. Д. О первоначальном преподавании русского языка / К. Д. Ушинський // Избр. пед. соч. – М., 1954. – Т. 2. – С. 689.
2. Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами [Електронний ресурс]. –
Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/607-2013- %D0 %BF
3. Концепція мовної освіти в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://chervonakalina.ucoz.com/load/osvita/koncepciji/koncepcija_movnoji_osviti_v_ukrajini/6-1-0-74.
4. Навчальні програми для підготовчого, 1–4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушення мовлення / Л. І. Трофименко. – К., 2014 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua ua/activity/education/56/693/navchalni_programi11
5. Олефір О. І. Напрями лексичної роботи з молодшими школярами із тяжкими порушеннями мовлення на уроках читання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.logopedu.com.ua/article 32_Napryami_leksichnoi_roboti_z_molodshimi_shkol
yarami_iz_tyajkimi_movlennevimi_vadami_na_yrokah_chitannya.
6. Ушинський К. Д. О первоначальном преподавании русского языка / К. Д. Ушинський // Избр. пед. соч. – М., 1954. – Т. 2. – С. 689.
Downloads
Published
11-12-2014
How to Cite
Бєляк, О. (2014). The contents of vocabulary work with primary school’s pupils at special schools. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 124–129. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2774
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2014 Ольга Бєляк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.