Levels and criteria of readiness of future teachers to professional mobility
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2860Keywords:
readiness, professional readiness, professional mobilityAbstract
Golovnya N. M. Levels and criteria of readiness of future teachers to professional mobility.
This paper examines current approaches to the definition of "readiness" of native scientists and researchers. The author has determined the nature of future teachers` readiness to professional mobility. Basic stages of the formation of readiness to professional mobility, its criteria and levels of the development are defined.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 102
/ PDF downloads: 129
References
1. Ахияров К. Ш. Школа. Труд. Рынок / К. Ш. Ахияров, А. Ф. Амиров. – Уфа : Башк. гос. пед. ун-т, АН РБ, 2001. – 382 с.
2. Викулина М. А. Непрерывное образование и подготовка педагога / М. А. Викулина // Педагогика. – 1999. – No7. – С. 14–27.
3. Громыко Ю. В. Мыследеятельностная педагогика (теоретико-практическое руководство по освоению высших образцов педагогического искусства) / Ю. В. Громыко. – М. : Технопринт, 2000. – 376 с.
4. Дурай-Новакова К. М. Формирование профессиональной готовности студентов к педагогической деятельности : автореф. дис. на соискание ученой степени д-ра пед.
наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / К. М. Дурай-Новакова. – М., 1983. – 46 с.
5. Никитина Е. А. Педагогические условия формирования профессиональной мобильности будущего педагога : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Елена Никитина. – Иркутск, 2006. – 180 с.
6. Педагогический Александровна энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад; редкол. : М. М. Безруких, В. А. Болотов, Л. С. Глебова [и др.]. – М. : Большая Российская энциклопедия, 2003. – 528 с.
7. Пріма Р. М. Професійна мобільність фахівця як наукова проблема [Електронний ресурс] / Р. М. Пріма // Електронна бібліотека. – Режим доступу: http://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2008-01/08prmssp.pdf
8. Сластенин В. А. Педагогика: инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. – М. :Магистр, 1997. – 224 с.
9. Словарь русского языка : в 4 томах / под ред. С. И. Ожегова. – М. : АЗЪ, 1993. – 955 с.
10. Современный словарь по педагогике[текст] / сост. Е. С. Рапацевич. – Мн. : Современ. слово, 2001. – 928 с.
2. Викулина М. А. Непрерывное образование и подготовка педагога / М. А. Викулина // Педагогика. – 1999. – No7. – С. 14–27.
3. Громыко Ю. В. Мыследеятельностная педагогика (теоретико-практическое руководство по освоению высших образцов педагогического искусства) / Ю. В. Громыко. – М. : Технопринт, 2000. – 376 с.
4. Дурай-Новакова К. М. Формирование профессиональной готовности студентов к педагогической деятельности : автореф. дис. на соискание ученой степени д-ра пед.
наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / К. М. Дурай-Новакова. – М., 1983. – 46 с.
5. Никитина Е. А. Педагогические условия формирования профессиональной мобильности будущего педагога : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Елена Никитина. – Иркутск, 2006. – 180 с.
6. Педагогический Александровна энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад; редкол. : М. М. Безруких, В. А. Болотов, Л. С. Глебова [и др.]. – М. : Большая Российская энциклопедия, 2003. – 528 с.
7. Пріма Р. М. Професійна мобільність фахівця як наукова проблема [Електронний ресурс] / Р. М. Пріма // Електронна бібліотека. – Режим доступу: http://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2008-01/08prmssp.pdf
8. Сластенин В. А. Педагогика: инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. – М. :Магистр, 1997. – 224 с.
9. Словарь русского языка : в 4 томах / под ред. С. И. Ожегова. – М. : АЗЪ, 1993. – 955 с.
10. Современный словарь по педагогике[текст] / сост. Е. С. Рапацевич. – Мн. : Современ. слово, 2001. – 928 с.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Головня, Н. (2014). Levels and criteria of readiness of future teachers to professional mobility. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 31–36. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2860
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Надія Головня
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.