Planning of pedagogical training system for masters of history
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2994Keywords:
planning of pedagogical system, context oriented training of Masters, individual technologies in Masters of History trainingAbstract
Tretjak Н. S. Planning of pedagogical training system for masters of history.
The problem of planning of Pedagogical training system for Masters of History for their scientific activities on the basis of methodology improving for personal training in the University is researched.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 85
/ PDF downloads: 94
References
1. Берталанфи Л. Общая теория систем: критический обзор / Л. Берталанфи // Исследования по общей теории систем: [сб.]. – М. : Прогресс, 1969. − С. 23–82.
2. Блауберг И. В. Становление и сущность системного подхода / В. И. Блауберг, Э. Г. Юдин. − М. : Наука, 1973. – 270 с.
3. Дем’яненко Н. М. Самостійна робота магістрантів в умовах модульного навчання: організація і управління / Н. М. Дем’яненко // Вища освіта України. – 2011. – No 3. – Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – Т.1. – С. 81–86.
4. Ильина Т. А. Структурно-системный подход к организации обучения / Т. А. Ильина. − М. : Знание, 1972. − 124 с.
5. Кушнір В. А. Системний аналіз педагогічного процесу: методологічний аспект: [монографія] / Василь Андрійович Кушнір. – Кіровоград : ВЦ КДПУ, 2001. – 348 с.
6. Месарович М. Общая теория систем : математические основы / М. Месарович, Я. Такахара. − М. : Мир, 1978. − 311 с.
7. Особистісно орієнтовані технології навчання і виховання у вищих навчальних закладах : [монографія] / [В. Андрущенко, Н. Двінська, Б. Корольов та ін.; за заг. ред. В. Андрущенка, В. Лугового]. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 256 с.
8. Перегудов Ф. П. Введение в системный анализ: [учеб. пособ. для вузов] / Ф. П. Перегудов, Ф. П. Тарасенко. − М. : Высшая школа, 1989. − 320 с.
9. Семиченко В. А. Моделювання структури педагогічної діяльності / В. А. Семиченко. – Ялта: НМЦ «Надія», 2000. – 76 с.
10. Скаткин М. Н. Межпредметные связи, их роль и место в процессе обучения / М. Н. Скаткин, Г. И. Батурина // Межпредметные связи в процессе преподавания основ наук в
средней школе: тезисы Всесоюзной конференции (Москва, 10–12 окт. 1973 г.). Ч.1. − М., 1973. − С. 18−24.
11. Сластенин В. А. Общая педагогика: [учеб. пособ. для студ. высш. учеб. завед.] / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов. − М. : ГИЦ ВЛАДОС, 2002. – 475 с. 12. Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний: психологические основы / Н. Ф. Талызина. − М. : Изд-во МГУ, 1984. – 344 с.
13. Уемов А. И. Системный подход и общая теория систем / А. И. Уемов. – М. : Мысль, 1978. – 272 с.
2. Блауберг И. В. Становление и сущность системного подхода / В. И. Блауберг, Э. Г. Юдин. − М. : Наука, 1973. – 270 с.
3. Дем’яненко Н. М. Самостійна робота магістрантів в умовах модульного навчання: організація і управління / Н. М. Дем’яненко // Вища освіта України. – 2011. – No 3. – Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – Т.1. – С. 81–86.
4. Ильина Т. А. Структурно-системный подход к организации обучения / Т. А. Ильина. − М. : Знание, 1972. − 124 с.
5. Кушнір В. А. Системний аналіз педагогічного процесу: методологічний аспект: [монографія] / Василь Андрійович Кушнір. – Кіровоград : ВЦ КДПУ, 2001. – 348 с.
6. Месарович М. Общая теория систем : математические основы / М. Месарович, Я. Такахара. − М. : Мир, 1978. − 311 с.
7. Особистісно орієнтовані технології навчання і виховання у вищих навчальних закладах : [монографія] / [В. Андрущенко, Н. Двінська, Б. Корольов та ін.; за заг. ред. В. Андрущенка, В. Лугового]. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 256 с.
8. Перегудов Ф. П. Введение в системный анализ: [учеб. пособ. для вузов] / Ф. П. Перегудов, Ф. П. Тарасенко. − М. : Высшая школа, 1989. − 320 с.
9. Семиченко В. А. Моделювання структури педагогічної діяльності / В. А. Семиченко. – Ялта: НМЦ «Надія», 2000. – 76 с.
10. Скаткин М. Н. Межпредметные связи, их роль и место в процессе обучения / М. Н. Скаткин, Г. И. Батурина // Межпредметные связи в процессе преподавания основ наук в
средней школе: тезисы Всесоюзной конференции (Москва, 10–12 окт. 1973 г.). Ч.1. − М., 1973. − С. 18−24.
11. Сластенин В. А. Общая педагогика: [учеб. пособ. для студ. высш. учеб. завед.] / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов. − М. : ГИЦ ВЛАДОС, 2002. – 475 с. 12. Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний: психологические основы / Н. Ф. Талызина. − М. : Изд-во МГУ, 1984. – 344 с.
13. Уемов А. И. Системный подход и общая теория систем / А. И. Уемов. – М. : Мысль, 1978. – 272 с.
Downloads
Published
13-02-2014
How to Cite
Третяк, О. (2014). Planning of pedagogical training system for masters of history. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 237–244. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2994
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Олена Третяк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.