INTEGRATIVE APPROACH TO FORMATION PROFESSIONALISM OF FUTURE PSYCHOLOGISTS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Authors

  • О.А. Cherepyekhina Zaporizhzhya Classical Private University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4825

Keywords:

psychologist, professional developmens, training of paychologists

Abstract

The article analyzes theoretical and methodological foundations of studies of formation of professionalism of psychologists in training in universit-based integrative approach. Determined the specific features of an integrative approach to the practlcal part training of prychologists.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 106 / PDF downloads: 106

Author Biography

О.А. Cherepyekhina, Zaporizhzhya Classical Private University

Candidate of Psychological Sciences (PhD), Associate Professor

References

Беляева А.П. Интегративно-модульная педагогическая система профессионального образования / А.П. Беляева. - СПб.: Речь, 1997. - 226 с.

Вашуленко М.С. Інтегрування різних видів мовленнєвої діяльності у процесі вивчення рідної мови /М.С. Вашуленко // Практична психологія та соціальна робота. - 2008.-№ 5. - С. 13-24.

Іванчук М.Г. Інтегроване навчання: сутність та виховний потенціал (Вихов-ний особистості молодшого школяра в умовах інтегрованого підходу до навчання / М.Г. Іванчук. - Чернівці: ЧГУ, 2004. - 240 с.

Косьірев В.П. Непрерьшная методическая подготовка педагогов профессионального обучения: Монография / В.П. Косьірев. - М.: Изд-во АНО "СРО", 2006. - 348 с.

Прокоф'єва М.Ю. Технологія проектування практики в інтегрованій професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів / М.Ю. Прокоф'єва // Практич¬на психологія та соціальна робота. - 2008. - № 5. - С. 13-24

Published

19-05-2022

How to Cite

Cherepyekhina О. . (2022). INTEGRATIVE APPROACH TO FORMATION PROFESSIONALISM OF FUTURE PSYCHOLOGISTS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 151–157. https://doi.org/10.31812/educdim.4825

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of