USE OF BUSINESS GAMES IN GEOGRAPHY LESSONS AS A MEANS OF INCREASING THE COGNITIVE STRESS OF EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4871Keywords:
business game, cognitive interestAbstract
In article problems of use of business games at lessons ofgeography as way of development of cognitive interest of pupils are considered. The analysis of concepts "business game" in the psycholog-pedagogical literature is shown. Ir is sent results of questioning and testing with the purpose of definition of quality of knowledge ofpupils and deelopments of cognitive interest of pupils to geography.
Downloads
Metrics
References
Великий тлумачний словник сучасної української мови / за редакцією В.Т. Бусел. - К.: Ірпінь: ВТФ. "Перун", 2002. – 1440 с.
Вербицький А.А. Активнеє обучение в внсшей школе: контекстний поход / А.А. Вербицький. - М.: Просвещение, 1991. - 561 с.
Качество знаний учащихся на пуги его совершенствования / под ред. М.М. Скаткина, В.В. Краевского. -М.: Педагогика, 1978. - 208 с.
Лифшиц А.А. Деловне игрн в управлений / А.А. Лифшиц. - Л. : Лениздат, 1989. – 172 с.
Максаковский В. Географическая картина мира. 10 класе / В. Максаковский. - Ярославль, 1995. - 273 с.
Нові технології у професійній школі // Рідна школа. - 1996. - №10. - С.75-77.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 N.O. Povtorachenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.