EDUCATIONAL AND CREATIVE MANAGEMENT TECHNOLOGY ACTIVITIES OF STUDENTS IN EXTRACURRICULAR INSTITUTIONS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5009Abstract
The authors point out the main principles of management of pupils’ activities, came to the conclusion about a great meaning of mechanism of self-governing in this process. The authors present the technology of management of pupils’ studies and creative activities as the totality of stages and ways of activities corresponding to them, give examples of using rating system in the out-of-school institutions.
Downloads
Metrics
References
Дмитренко Т.А. Средства управления учебно-творческой деятельностью учащихся // Материалы международной научно-
методической конференции “Непрерывность развития профессионально творческих способностей у учащихся и студентов в системе образования” / Под ред. Овчарова В.В., Киев-Мелитополь, 1997.
Виноградова М.Д„ Первин И.Б. Коллективная познавательная деятельность и воспитание школьников. - М., “Просвещение”, 1977.
Деликатный К.Г. Приемственность в системе “Школа-ВУЗ”, сер. 7 “Педагогическая” / “Знание”, УССР, № 9 /, 1996.
Использование рейтинговой интенсивной технологии модульного обучения /РИТМ/ для оценки и контроля знаний. Сост.
Нагаев В .М ., ХГУ, Харьков, 1996.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 1999 L.V. Rynkova, O.I. Rasskazova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.