THEORETICAL FUNDAMENTALS COMMUNICATIVE-ACTIVE APPROACH TO LANGUAGE LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5615Abstract
The article deals with theoretical problems of the approach aimed at enhancing communicative compétence while teaching languages. It also clarifies the rôle of communicative situations in forming communicative compétence.
Downloads
Metrics
References
Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики: Підручник. - К.: Академія, 2004. - 344 с.
Основы теории речевой деятельности /Под ред. А. А Леонтьева. - М.: Наука, 1974. - 367 с.
Пентилюк М.І. Наукові засади комунікативної спрямованості у навчанні рідної мови // Дивослово. - 1999. - №3. - С. 8 -10.
Скалкин В.Л. Структура устноязычной коммуникации и вопросы обучения устной речи на иностранном языке // Общая методика обучения иностранным языкам: Хрестоматия / сост. Леонтьев А.А. - М.: Рус. яз., 1991. - 360 с.
Словник-довідник з української лінгводидактики: Навчальний посібник / За ред. М.Пентилюк. — К.: Ленвіт, 2003. - 149 с.
ПІелехова Г.Т. Уроки розвитку зв’язного мовлення в старших класах: Посібник для вчителя. - К.: “Альфа-М”, 1996. - 36 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 L.S. Tsofal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.