THE IMPORTANCE OF CROSS-CURRICULAR RELATIONS IN THE PROCESS FORMATION OF PROFESSIONAL ORIENTATION FUTURE TEACHERS OF NATURAL DISCIPLINES

Authors

  • A. Racul
  • V. Kvas

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6461

Abstract

The article is devoted to intersubject relations in school system as well as in the system of higher education in selecting the contests for special subjects as one of the didactic conditions of new teachers' professional orientation in teaching subjects’.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 117 / PDF downloads: 75

References

Блауберг И.В., Юдин Э.Г. Становление и сущность системного подхода. - М.: Изд-во Наука, 1973. - 270 с.

Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6т. - М.: Просвещение, 1980. - Т. 2: Мышление и речь. - 361 с.

Домбровський A.B., Лукашова H.I., Лукашов С.М. Хімія 10-11: Органічна хімія: Підруч. для 10-11 кл. серед, загальноосв. шк. - K.: Освіта, 1998. - 192 с.

Ерёмкин А.И. Педагогические основы междисциплинарного подхода в профессиональной подготовке учителя: Автореф. дис. ... д-ра пед. наук. - М., 1991. - 32 с.

Квас В.М. Самодостатність вузівських дисциплін для професійної підготовки студентов // Рідна школа. - 2007. - № 4 - С. 20-23.

Куликов Н.Г. Очерки по истории и теории высшего педагогического образования. Часть 1 // Ученые записки / Ленингр. гос. пед. ин-т. - Л., 1955. - 215 с.

Максимова В.Н., Груздева Н.В. Межпредметные связи в обучении биологии. - М.: Просвещение, 1987. - 192 с.

Перевалов Г.Е. Профессиональная направленность и преподавании матанализа в педагогическом институте // Проблемы подготовки учителя математики в педагогических институтах: Сб. трудов. - Вып 45. - М.: МГЗПИ, 1973. - С. 108-116.

Шувалова Е.М. Дидактические условия формирован им профессионального мышления у студентов педагогическою вуза с учетом специфики факультета: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. - Казань, 1995. - 18 с.

Published

29-12-2007

How to Cite

Racul, A., & Kvas, V. (2007). THE IMPORTANCE OF CROSS-CURRICULAR RELATIONS IN THE PROCESS FORMATION OF PROFESSIONAL ORIENTATION FUTURE TEACHERS OF NATURAL DISCIPLINES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 19, 86–95. https://doi.org/10.31812/educdim.6461

Issue

Section

Articles