PRACTICE OF FORMATION OF PROFESSIONAL COMMUNICATIVE COMPETENCE OF THE FUTURE TRANSLATORS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6714Abstract
The content of the educational subject interpretation is analysed in this article; the practice of the process of the professional communicative competence formation in the system of the future interpreter's preparation is also characterized here.
Downloads
Metrics
References
Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам. Пособие для учителя. - М.: Аркти-Глосса, 2000. - С. 16-120.
Даниленкова Г.Г. Формирование учебной деятельности студентов на лекциях по педагогике: Автореф. дис. канд. пед. наук. - Калининград, 1995. - 16 с.
Климентенко А.Д., Миролюбов A.A. Теоретические основы методики обучения иностранным языкам в средней школе. - М.: Педагогика, 1981. - С. 89-90.
Комиссаров В.Н. Теоретические основы методики обучения переводу. - М.: РЕМА, 1997. - С. 64-73.
Таланова Ж.П. Педагогічні умови формування професійного світогляду майбутнього перекладача. - Автореф. дис. канд. пед. наук. - Кіровоград, 2007. - 20 с.
Халеева И.И. Подготовка переводчика как «вторичной языковой личности» (аудитивный аспект) / Тетради переводчика. (Научно-технический сборник). Выпуск №24. - М., 1999. - С. 66-67.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 Z.F. Pidruchna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.