ANALYSIS OF PARADIGM OF EDUCATION IN THE MODERN EDUCATION SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7141Keywords:
1Abstract
Shaping a person as personalities requires from the society of constant and conciously organizined improvements of public education system. Such practice of transformation of the established forms of unbringing impossible without full tilts on scientifically - theoretical psy chological knowledge of regularities of development of child. Essence really humanistic rela tions to unbringing a child denominated in the thesis of its activity as enjoying full rights, rather then object of process of education. Consequently, it is important so build a pedagogi cal process to managed child activity, organizining its active by completion of independent and responsible actions The Teacher can and obliged to help a grow person to pass this - always unique and independent- a way morally and social development Education presents itself not adjustment a children, teenagers, to available forms sociality, not tailoring under the certain standard.
Downloads
Metrics
References
Купенин С.Л. Зффективншй учитель. Книга о технологии превращения детей в хороших
учеников. - Ростов-на-Дону, 1995. - 480 с.
Матвієнко О.3. Метод конкретних педагогічних ситуацій. - К., 2001. - 197 с.
Матвієнко О.В. Виховання молодших школярів: теорія і технологія. - К.: ВД «Стилос», 2006. - 543 с.
Осеяяненко В.Л., Кузьмінський А.І. Теорія і методика виховання: Навч. посіб. - К.: Знання, 2008. - 415 с.
Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: Навчальний
посібник / За ред. І.А. Зязюна, О.М Пєхоти. - К.: Видавництво А. С. К., 2003. - 240 с.
Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової освіти: посібник для вчителів і методистів початкового навчання / О.Я. Савченко. - 2-ге вид., доповн., переробл. - К.: Богданова А. М., 2009. - 226 с.