Міжнародні правові стандарти OOH щодо рівності жінок і чоловіків як чинник розвитку ґендерної освіти на пострадянському просторі

Автор(и)

  • Світлана Миколаївна Гришак Херсонський державний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1198

Ключові слова:

міжнародні правові стандарти, нормативні акти ООН, рівність жінок і чоловіків, ґендерні стереотипи, дискримінація, ґендерна освіта, країни пострадянського простору

Анотація

У статті розглянуто міжнародно-правові стандарти ООН щодо рівності жінок і чоловіків як чинник розвитку ґендерної освіти на пострадянському просторі. Міжнародні правові стандарти щодо рівності жінок і чоловіків –це конкретні приписи в галузі забезпечення ґендерної рівності, до яких відносять нормативні акти, конвенції, декларації, резолюції, пакти тощо. У сфері освіти стандарти ООН, крім правового регулювання ґендерних відносин, зобов’язують національні держави вживати необхідних заходів для зміни шкідливих культурних стереотипів суспільної свідомості і поведінки, що, безумовно, можливо тільки шляхом поширення ґендерних знань серед населення пострадянських країн і відповідного розвитку ґендерної освіти.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 2127

Біографія автора

Світлана Миколаївна Гришак, Херсонський державний університет

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Аніщук Н. В. Роль Віденської всесвітньої конференції з прав людини (1993 р.) у вирішенні проблем гендерного насильства / Н. В. Аніщук // Актуальні проблеми держави і права. Зб. наук. праць. –2007. – Вип. 36. – С. 216–219.

Декларация об искоренении насилия в отношении женщин, принятая резолюцией 48/104 Генеральной Ассамблеи от 20 декабря 1993 года [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/violence.shtml.

Декларация о ликвидации дискриминации в отношении женщин, принятая резолюцией 2263 (ХХІІ) Генеральной Ассамблеи ООН от 7 ноября 1967 года [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/women_discrimination.shtm.

Декларация о социальном развитии (принята Всемирной встречей на высшем уровне в интересах социального развития, Копенгаген, 6-12 марта 1995 года) [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/copdecl.shtml.

Загальна декларація прав людини, прийнята і проголошена резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/995_015.

Законодательство, построенное с учетом гендерных принципов, в странах Центральной и Восточной Европы и СНГ : руководство по продвижению и защите гендерного равенства посредством закона / Урсула Новаковска (Urszula Nowakowska), Ирина Личек (Irina Licek) [и др.] // Региональное Бюро по странам Европы и СНГ ПРООН. –Словакия, Братислава. – 2003. – 68 с.

Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок та Факультативний протокол до Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок [Електронний ресурс]. –Київ, 2009. – 44 с. – Режим доступу : http://empedu.org.ua/sites/default/files/files/publications

_materials/convention _cedaw _draft_04.pdf.

Международ-ный пакт о гражданских и политических правах, принят резолюцией 2200 А (ХХІ) Генеральной Ассамблеи ООН от 16 декабря 1966 года[Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/pactpol.shtml.

Международный пакт об экономических, социальных и культурных правах, принят резолюцией 2200 А (ХХІ) Генеральной Ассамблеи ООН от 16 декабря 1966 года [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.un.org/ru/documents/ decl_conv/conventions/pactecon.shtml. 10. Торосян Р. А. Международные стандарты гендерного равенства / Р. А. Торосян // Известия Саратовского ун-та. – 2015. – Вып. 3. – С. 347-349.

Опубліковано

17-02-2017

Як цитувати

Гришак, С. М. (2017). Міжнародні правові стандарти OOH щодо рівності жінок і чоловіків як чинник розвитку ґендерної освіти на пострадянському просторі. Педагогіка вищої та середньої школи, 49, 229–239. https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1198

Номер

Розділ

Актуальні питання освіти