Навчально-професійна мотивація як складник професійного становлення майбутніх фахівців педагогічного профілю

Автор(и)

  • Ірина Володимирівна Онищенко Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2406

Ключові слова:

мотив, мотивація, навчально-професійна мотивація, навчальна діяльність, професійна діяльність, професійна підготовка, професійне становлення, педагог

Анотація

Онищенко І. В. Навчально-професійна мотивація як складник професійного становлення майбутніх фахівців педагогічного профілю.

У статті розкрито сутність поняття «навчально-професійна мотивація», її ознаки, структура та роль у професійному становленні майбутніх фахівців педагогічного профілю. Визначено, що навчально-професійна мотивація охоплює інтеграцію спонукань, пов’язаних із навчальною та професійною діяльністю, на основі взаємних трансформацій пізнавальних і професійних мотивів. Проаналізовано соціально-психологічні особливості навчально-професійної мотивації майбутніх педагогів, розкрито умови її формування в умовах ВНЗ. Обґрунтовано, що навчально-професійна мотивація є внутрішнім рушійним чинником формування професіоналізму, провідним чинником успішного навчання у ВНЗ.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 109 / PDF downloads: 100

Біографія автора

Ірина Володимирівна Онищенко, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

кандидат філологічних наук, доцент

Посилання

1. Бугрименко А. Г. Внутренняя и внешняя учебная мотивация у студентов педагогического вуза [Электронный ресурс] / А. Г. Бугрименко. – Режим доступа: http://www.psyjournals.ru.
2. Бухтеева Е. Е. Педагогические условия формирования мотивации к профессиональной деятельности / Е. Е. Бухтеева, О. И. Кравец // Среднее профессиональное образование. – 2013. – No 2. – С. 39–41.
3. Дуб В. Г. Навчально-професійна мотивація майбутніх педагогів як складова їх професійного становлення / В. Г. Дуб, І. М. Галян // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. – 2012. – No 2. – С. 415–423.
4. Краткий психологический словарь / под ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1998. – 505 с.
5. Лях М. В. Особенности развития мотивов учебно-профессиональной деятельности в студенческом возрасте [Электронный ресурс] / М. В. Лях // Психологическая наука и образование: электронный журнал. – 2011. – No 4. – Режим доступа: psyjournals.ru/.../ psyedu_ru_ 2011_4_Lyakh
6. Маркова А. К. Формирование мотивации учения: [книга для учителя] / А. К. Маркова, Т. А. Матис, А. Б. Орлов. – Москва : Просвещение, 1990. – 192 с.
7. Нікітіна І. В. Формування професійної мотивації студента як детермінанти його творчого розвитку і
працевлаштування / І. В. Нікітіна, В. В. Мартич // Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Філософія. Психологія. Педагогіка. – 2010. – No 1 (28). – С. 206–211.
8. Словарь-справочник практического психолога / под ред. Н. И. Конюхова. – Воронеж : МОДЭК, 1996. – 224 с.
9. Современные образовательные технологии: [учеб. пособ.] / под ред. Н. В. Бордовской. – Москва : КРОНУС, 2010. – 432 с.
10. Сучасний тлумачний психологічний словник : [близько 2500 термінів / уклад. В. Б. Шапар]. – Харків : Прапор, 2007. – 640 с.

Downloads

Опубліковано

11-05-2016

Як цитувати

Онищенко, І. В. (2016). Навчально-професійна мотивація як складник професійного становлення майбутніх фахівців педагогічного профілю. Educational Dimension, 48, 139–145. https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2406

Номер

Розділ

Інтеграція психолого-педагогічних чинників в організації навчально-виховного про