Психолого-педагогічні основи формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця економічного профілю у процесі професійної підготовки

Автор(и)

  • Тетяна Леонідівна Шепеленко Криворізький економічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2410

Ключові слова:

психолого-педагогічна основа, конкуренція, конкурентоспроможність, конкурентоспроможність фахівця, мотиваційно-ціннісне ставлення, пізнавальна мотивація, професійна мотивація, самосвідомість, професійна самосвідомість

Анотація

Шепеленко Т. Л. Психолого-педагогічні основи формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця економічного профілю у процесі професійної підготовки.

У статті обґрунтовано необхідність формування конкурентоспроможності у майбутніх фахівців економічного профілю, здійснено аналіз економічних і педагогічних досліджень означеної проблеми, розкрито сутність понять «конкуренція», «конкурентоспроможність», «конкурентоспроможність фахівця». Окреслено мотиваційно-ціннісний аспект, який становить психолого-педагогічну основу формування конкурентоспроможності фахівця.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 116 / PDF downloads: 134

Біографія автора

Тетяна Леонідівна Шепеленко, Криворізький економічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

1. Андреев В. И. Педагогика творческого саморазвития / В. И. Андреев. – Казань : Изд-во Казанского ун-та,
1998. – 318 с.
2. Богиня Д. П. Формирование конкурентоспособности рабочей силы в системе социально-трудовых отношений / Д. П. Богиня // Формування конкурентоспроможності робочої сили: [зб. наук. праць]. – Київ :
Ін-т економіки НАН України, 2003. – С. 13–22.
3. Вилюнас В. К. Основные проблемы психологической теории эмоций / В. К. Вилюнас // Психология эмоций: тесты. – Москва : Изд-во МГУ, 1984. – С. 3–26.
4. Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс] / Верховна Рада України. – 2014. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws.
5. Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – Москва : Международный гуманитарный фонд «Знание», 1996. – 312 с.
6. Медведь В. В. Основи формування конкурентоспроможності фахівця: чинники, складові, критерії / В. В. Медведь // Теорія та методика управління освітою. 2011. – No 7. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/e-journals/ttmuo/ 2011_7/9.pdf.
7. Національна доктрина розвитку освіти, затверджена Указом Президента України від 17 квітня 2002 року
No 347/2002. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/.
8. Нещадим М. Освіта протягом усього життя – необхідна вимога до фахівця XXI століття / М. Нещадим // Шлях освіти. – 2000.– No 1.– С. 14–16.
9. Ничкало Н. Г. Професійна освіта і навчання: Проблеми зв’язку з ринком праці / Н. Г. Ничкало /Формування широкої кваліфікації робітників. Вклад ПТО у розвиток трудового потенціалу XXI століття: [зб.
матеріалів підготовки у рамках реалізації українсько-німецького проекту «Підтримка реформи професійно-технічної освіти в Україні»] / [Ю. Вайс, Н. Ничкало, А. Сімак та ін.]. – Ніжин : Аспект-Поліграф, 2007.– С. 34–148. 10. Политическая экономия: Словарь / [ред. М. И. Волков]. – Москва : Политиздат, 1983. – 527 с.
11. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – Москва : Педагогика, 1989. – 485 с.
12. Токар Н. Ф. Динаміка мотивації в процесі професійної підготовки / Н. Ф. Токар // Педагогіка і психологія. – 1997. – No 4. – С. 151–154.
13. Чернилевский Д. В. Конкурентность будущего специалиста как показатель качества его подготовки / Д. В. Чернилевский, О. К. Филатов // Специалист. – 1997. – No1. – С. 29–33.
14. Якунин В. А. Педагогическая психология: [учеб. пособие] / В. А. Якунин. – Санкт-Петербург : Изд-во Михайлова В. А., 2000. – 349 с.

Downloads

Опубліковано

11-05-2016

Як цитувати

Шепеленко, Т. Л. (2016). Психолого-педагогічні основи формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця економічного профілю у процесі професійної підготовки. Педагогіка вищої та середньої школи, 48, 150–155. https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2410

Номер

Розділ

Інтеграція психолого-педагогічних чинників в організації навчально-виховного про