Побудова моделі три-суб’єктних відносин в освітньому процесі ВНЗ

Автор(и)

  • Наталія Вікторівна Шульга Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2538

Ключові слова:

система навчання, три-суб’єктна дидактика, модель освітнього процесу, суб’єктність, навчальне середовище

Анотація

Шульга Н. В. Побудова моделі три-суб’єктних відносин в освітньому процесі ВНЗ.

У статті побудовано модель три-суб’єктних відносин в освітньому процесі та охарактеризовано її складники: суб’єкта, що навчає, суб’єкта, що навчається та суб’єкта, що
визначає інформаційно-комунікаційне педагогічне середовище (ІКПС). Як основні складники характеристик суб’єкта, який навчає та суб’єкта, який навчається виокремлено
операційний, світоглядний та рефлексивний компоненти. Структуру ІКПС охарактеризовано за принципами побудови, особливостями організації та формами взаємодії елементів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 109 / PDF downloads: 116

Біографія автора

Наталія Вікторівна Шульга, Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького

докторант

Посилання

1. Белошицкий А. В. Становление субъектности студентов в образовательном процессе вуза / А. В. Белошицкий, И. Ф. Бережная // Педагогика - 2006. – No 5. – С. 60–61.
2. Васильев П. В. К вопросу о субъектах и объектах педагогического процесса / П. В. Васильев // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. – 2013. – No 2. – С. 19–26.
3. Дєніжна С. О. Рефлексія у контексті розвитку інноваційної культури педагога / С. О. Дєніжна // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. – 2009. – Вип. 143. – С. 83–90.
4. Линник Е. О. Сущностная характеристика понятия «субъект-субъектное взаимодействие»: психолого-педагогический аспект / Е. О. Линник // Инновационные образовательные технологии. - 2013. – No 4 (36). – С. 48–54.
5. Мачуліна І. І. Викладач вищої школи в умовах модернізації освіти: побудова теоретичної моделі / І. І. Мачуліна // Преподаватель как субъект и объект образовательного процесса. Век ХХІ : [материалы Международной науч.-практ. конф., Харьков, 1 февр. 2012 г.] : в 2 ч. – Харьков : Изд-во НУА. – 2012. – Ч. 2. – С. 23–29.
6. Мушинская О. В. Психологические особенности личности в структуре педагогических способностей преподавателя / О. В. Мушинская // Преподаватель как субъект и объект
образовательного процесса. Век ХХІ : [материалы Международной науч.-практ. конф., Харьков, 1 февр. 2012 г.] : в 2 ч. – Харьков : Изд-во НУА. – 2012. – Ч. 2. – С. 35–43.
7. Онищенко І. Особливості професійної підготовки майбутнього вчителя початкових класів у моделі трисуб’єктних відносин / Ірина Онищенко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – 2013. – Вип. 47. – С. 31–37.
8. Петухова Л. Є. Теоретико-методичні засади формування інформатичних компетентностей майбутніх учителів початкових класів : дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.04 / Петухова Л. Є. – Херсон, 2009. – 564 с.
9. Попов А. Открытое образование: философия и технологии / Александр Попов. – Москва : УРСС, 2013. – 256 с.
10. Слободчиков В. И. Психологические условия введения студентов в профессию педагога / В. И. Слободчиков, Н. А. Исаева // Вопросы психологии. - 1996. – No 4. – С. 72–80.
11. Співаковський О. В. До оцінювання взаємодії у моделі «Викладач – студент – середовище» / О. В. Співаковський, Л. Є. Петухова, Н. А. Воропай // Наука і освіта. – 2011. – No 4/С. – С. 401–405.

Downloads

Опубліковано

10-12-2015

Як цитувати

Шульга, Н. В. (2015). Побудова моделі три-суб’єктних відносин в освітньому процесі ВНЗ. Педагогіка вищої та середньої школи, 46, 236–242. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2538

Номер

Розділ

Актуальні питання освіти