Феномен «контекст» у міждисциплінарному вимірі

Автор(и)

  • Вікторія Желанова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2707

Ключові слова:

міждисциплінарний аналіз, контекст, типи контексту, контекстне навчання

Анотація

Желанова В. В. Феномен «контекст» у міждисциплінарному вимірі.

У представленій статті здійснено розгляд поняття «контекст» відповідно до феноменології лінгвістики (лінгвістичний контекст), психолінгвістики (екстралінгвальний контекст), філософії (індивідуальний смисловий контекст), психології (смислоутворювальний контекст), педагогіки (професійний контекст). Доведено, що поняття контекст у сучасному науковому просторі вийшло за межі свого традиційного лінгвістичного й психолінгвістичного розуміння та отримало загальнонаукове, зокрема, психолого-педагогічне, трактування. З’ясовано, що міждисциплінарне розуміння категорії контекст синтезується саме в його педагогічному визначенні як смислоутворювальної категорії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 100 / PDF downloads: 122

Посилання

1. Вербицкий А. А. Категория «контекст» в психологии и педагогике / А. А. Вербицкий, В. Г. Калашников. – М. : Логос, 2010. – 298 с. : ил.
2. Вербицкий А. А. Новая образовательная парадигма и контекстное обучение / А. А. Вербицкий. – М. : Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов, 1999. – 75 с.
3. Дворецкий И. Х. Латинско-русский словарь : более 200000 слов и словосочетаний / И. Х. Дворецкий. – [10-е изд., стер.]. – М. : Рус. яз. Медиа, 2006. – 843, [2] с.
4. Ивин А. Словарь по логике / А. Ивин, А. Никифоров. – М. : Гуманит. изд. центр «Владос», 1997. – 384 с.
5. Контексты в образовании субъекта : межвуз. сб.т науч. тр. / под ред. А. А. Вербицкого, Н. В. Жуковой. – М. : РИЦ МГОПУ им.
М. А. Шолохова, 2005. – 96 с.
6. Леонтьев Д. А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности / Д. А. Леонтьев. – М. : Смысл, 2003. – 487 с.
7. Никифоров А. Л. Семантическая концепция понимания / А. Л. Никифоров // Загадка человеческого понимания / под ред. А. А. Яковлева. – М., 1991. – С. 72–95.
8. Ребер А. Большой толковый психологический словарь : в 2 т. / Артур Ребер ; пер. с англ. Е. Ю. Чеботарева. – М. : ООО «Изд-во АСТ», 2003. – Т. 1 : А – О. – 591, [1] с.

Downloads

Опубліковано

19-02-2015

Як цитувати

Желанова, В. (2015). Феномен «контекст» у міждисциплінарному вимірі. Педагогіка вищої та середньої школи, 44, 343–348. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2707

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек