Феномен «контекст» у міждисциплінарному вимірі
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2707Ключові слова:
міждисциплінарний аналіз, контекст, типи контексту, контекстне навчанняАнотація
Желанова В. В. Феномен «контекст» у міждисциплінарному вимірі.
У представленій статті здійснено розгляд поняття «контекст» відповідно до феноменології лінгвістики (лінгвістичний контекст), психолінгвістики (екстралінгвальний контекст), філософії (індивідуальний смисловий контекст), психології (смислоутворювальний контекст), педагогіки (професійний контекст). Доведено, що поняття контекст у сучасному науковому просторі вийшло за межі свого традиційного лінгвістичного й психолінгвістичного розуміння та отримало загальнонаукове, зокрема, психолого-педагогічне, трактування. З’ясовано, що міждисциплінарне розуміння категорії контекст синтезується саме в його педагогічному визначенні як смислоутворювальної категорії.
Завантаження
Metrics
Посилання
2. Вербицкий А. А. Новая образовательная парадигма и контекстное обучение / А. А. Вербицкий. – М. : Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов, 1999. – 75 с.
3. Дворецкий И. Х. Латинско-русский словарь : более 200000 слов и словосочетаний / И. Х. Дворецкий. – [10-е изд., стер.]. – М. : Рус. яз. Медиа, 2006. – 843, [2] с.
4. Ивин А. Словарь по логике / А. Ивин, А. Никифоров. – М. : Гуманит. изд. центр «Владос», 1997. – 384 с.
5. Контексты в образовании субъекта : межвуз. сб.т науч. тр. / под ред. А. А. Вербицкого, Н. В. Жуковой. – М. : РИЦ МГОПУ им.
М. А. Шолохова, 2005. – 96 с.
6. Леонтьев Д. А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности / Д. А. Леонтьев. – М. : Смысл, 2003. – 487 с.
7. Никифоров А. Л. Семантическая концепция понимания / А. Л. Никифоров // Загадка человеческого понимания / под ред. А. А. Яковлева. – М., 1991. – С. 72–95.
8. Ребер А. Большой толковый психологический словарь : в 2 т. / Артур Ребер ; пер. с англ. Е. Ю. Чеботарева. – М. : ООО «Изд-во АСТ», 2003. – Т. 1 : А – О. – 591, [1] с.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Вікторія Желанова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.