Роль гендерних стереотипів у контексті дослідження проблем сімейного виховання
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3222Ключові слова:
гендер (соціальна стать), біологічна стать, гендерний підхід, гендерні стереотипи, сімейне вихованняАнотація
Приходько Г. В. Роль гендерних стереотипів у контексті дослідження проблем сімейного виховання.
У статті розглянуто роль гендерних стереотипів у контексті теорії соціального конструювання статі. З’ясовано, що такі стереотипи зумовлюють зміст, принципи та методи сімейного виховання, визначають ступінь залучення батьків до вихованнчя та особливості ставлення загалом до дітей залежно від їхньої статі.
Завантаження
Дані завантаження ще не доступні.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 122
/ PDF downloads: 135
Посилання
1. Бергер П. Социальное конструирование реальности. Трактат по социологии знания / Питер Бергер, Томас Лукман. – М. : Медиум, 1995. – 323 с.
2. Блок Х. Дж. Влияние дифференцированной социализации на развитие личности мужчин и женщин / Джин Х. Блок // Практикум по социальной психологии : [сост. Э. Пайнс, К. Маслач]. – СПб. : Питер, 2000. – С. 168–181.
3. Вілкова О. Ю. Конструктивні та деструктивні функції гендерних стереотипів : автореф. на здобуття наук. ступеня канд. соціол. наук : спец. 22.00.04 «Спеціальні та галузеві соціології» / О. Ю. Вілкова. – К., 2005. – 18 с.
4. Власова Т. І. Формування гендерних стереотипів у західноєвропейській філософії (історико-філософський аналіз) : автореф. на здобуття наук. ступеня докт. філос. наук : спец. 09.00.05 «Історія філософії» / Т. І. Власова. – Дніпропетровськ, 2007. – 37 с.
5. Дороніна Т. О. Теоретико-методологічні засади гендерної освіти та виховання учнівської молоді : [монографія] / Т. О. Дороніна. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2011. – 331 с.
6. Ильин Е. П. Особенности воспитания в семье мальчиков и девочек родителями разного пола / Е. П. Ильин // Дифференциальная психология мужчин и женщин. – СПб. :
Питер, 2003. – С. 274–280.
7. Кікінежді О. Гендерне виховання змалку / О. Кікінежді //Дошкільне виховання. – 2006. – No 3. – С. 10–13.
8. Клёцина И. С. Гендерная социализация : [учеб. пособ.] / И. С. Клёцина. – СПб. : Издательство РГПУ им. А. И. Герцена, 1998. – 92 с.
9. Кутова Н. А. Вища освіта жінок у США в 70-х роках ХХ – на початку ХХІ ст.: гендерний підхід / Н. А. Кутова. – К. : ПУЛЬСАРИ, 2008. – 312 с.
10. Луценко О. А. Гендерна освіта й педагогіка / О. А. Луценко // Основи теорії гендеру: [навч. посіб.]. – К. : «К.І.С.», 2004. – С. 476–503.
11. Рябова Т. Б. Гендерные стереотипы и гендерная стереотипизация: методологические проблемы / Т. Б. Рябова // Женщина в Российском обществе. – 2001 – No 3-4. – С. 3–12.
12. Чодороу Н. Воспроизводство материнства: психоанализ и социология пола / Нэнси Чодороу; [пер. с англ.] // Антология гендерной теории: [сост. Е. И. Гапова, А. Р. Усманова]. – Минск : Пропилеи, 2000. – С. 29–76.
2. Блок Х. Дж. Влияние дифференцированной социализации на развитие личности мужчин и женщин / Джин Х. Блок // Практикум по социальной психологии : [сост. Э. Пайнс, К. Маслач]. – СПб. : Питер, 2000. – С. 168–181.
3. Вілкова О. Ю. Конструктивні та деструктивні функції гендерних стереотипів : автореф. на здобуття наук. ступеня канд. соціол. наук : спец. 22.00.04 «Спеціальні та галузеві соціології» / О. Ю. Вілкова. – К., 2005. – 18 с.
4. Власова Т. І. Формування гендерних стереотипів у західноєвропейській філософії (історико-філософський аналіз) : автореф. на здобуття наук. ступеня докт. філос. наук : спец. 09.00.05 «Історія філософії» / Т. І. Власова. – Дніпропетровськ, 2007. – 37 с.
5. Дороніна Т. О. Теоретико-методологічні засади гендерної освіти та виховання учнівської молоді : [монографія] / Т. О. Дороніна. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2011. – 331 с.
6. Ильин Е. П. Особенности воспитания в семье мальчиков и девочек родителями разного пола / Е. П. Ильин // Дифференциальная психология мужчин и женщин. – СПб. :
Питер, 2003. – С. 274–280.
7. Кікінежді О. Гендерне виховання змалку / О. Кікінежді //Дошкільне виховання. – 2006. – No 3. – С. 10–13.
8. Клёцина И. С. Гендерная социализация : [учеб. пособ.] / И. С. Клёцина. – СПб. : Издательство РГПУ им. А. И. Герцена, 1998. – 92 с.
9. Кутова Н. А. Вища освіта жінок у США в 70-х роках ХХ – на початку ХХІ ст.: гендерний підхід / Н. А. Кутова. – К. : ПУЛЬСАРИ, 2008. – 312 с.
10. Луценко О. А. Гендерна освіта й педагогіка / О. А. Луценко // Основи теорії гендеру: [навч. посіб.]. – К. : «К.І.С.», 2004. – С. 476–503.
11. Рябова Т. Б. Гендерные стереотипы и гендерная стереотипизация: методологические проблемы / Т. Б. Рябова // Женщина в Российском обществе. – 2001 – No 3-4. – С. 3–12.
12. Чодороу Н. Воспроизводство материнства: психоанализ и социология пола / Нэнси Чодороу; [пер. с англ.] // Антология гендерной теории: [сост. Е. И. Гапова, А. Р. Усманова]. – Минск : Пропилеи, 2000. – С. 29–76.
Downloads
Опубліковано
16-05-2013
Як цитувати
Приходько, Г. В. (2013). Роль гендерних стереотипів у контексті дослідження проблем сімейного виховання. Педагогіка вищої та середньої школи, 38, 257–261. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3222
Номер
Розділ
Актуальні питання освіти
Ліцензія
Авторське право (c) 2013 Ганна Василівна Приходько
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.