Дві стратегії дослідження діалогу в українській психології

Автор(и)

  • Геннадій Віталійович Дьяконов Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3253

Ключові слова:

діалог, діалогічний підхід, діяльнісно-генетична стратегія, розвиток і саморозвиток особистості

Анотація

Дьяконов Г. В. Дві стратегії дослідження діалогу в українській психології.

У статті розкриваються дві стратегії дослідження діалогу в українській психологічній науці: діяльнісно-генетична (втілена у роботах представників наукової школи Г. Костюка) і поступково-онтологічна (реалізована в працях наукової школи В. Роменця).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 86 / PDF downloads: 97

Біографія автора

Геннадій Віталійович Дьяконов, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

доктор психологічних наук, професор

Посилання

1. Бахтин М. М. Вопросы литературы и эстетики. – М.: Художественная литература, 1975. – 504 с.
2. Гадамер Х.- Г. Истина и метод: основы философской герменевтики / Общая ред. и вступ. статья Б. И. Бессонова. – М.: Прогресс, 1988. – 704 с.
3. Балл Г.О. Сучасний гуманізм і освіта: соціально-філософські та психолого-педагогічні аспекти. – Рівне: «Ліста-М». – 2003. – 128 с.
4. Барт Р. Избранные работы. Семиотика. Поэтика. – М.: Издательская группа «Прогресс», «Универс», 1994. – 464 с.
5. Боришевский М. Й. Духовні цінності як детермінанта розвитку та саморозвитку особистості // Психолого-педагогічні засади розвитку особистості в освітньому просторі: Матеріали методологічного семінару АПН України 19 березня 2008 р.; за ред. С. Д. Максименка, І. Д. Беха, О. В. Сухомлинської та ін.– К. : Вид-во АПН України, 2008. – 728 с.
6. Боришевский М. Й. Духовність в особистісних вимірах // Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України; за ред
С. Д. Максименка. – Т. Х. Част. 4. – К. Гнозіс, 2008. – 682 с.
7. Костюк Г. С. Принцип развития в психологии // Методологические и теоретические проблемы психологи; под ред. Е. В. Шороховой. – М.: Наука, 1969. – С. 118–152.
8. Максименко С. Д. Основи генетичної психології. – К.: НПЦ Перспектива, 1998. – 220 с.
9. Максименко С. Д. Генезис существования личности. – К.: Изд-во ООО «КММ», 2006. – 240 с.
10. Маноха І. П. Психологія потаємного «Я» / І. П. Маноха. – К. : Поліграфкнига, 2001.– 448 с.
11. Роменець В. А. Вчинок і світ людини // Основи психології: [підручник] / за заг. ред. О. В. Киричука, В. А. Роменця. – Київ: Либідь, 1995. – С. 383–402.
12. Роменець В. А. Вчинок як принцип побудови теорії та історії психології // Основи психології: [підручник] / за заг. ред. О. В. Киричука, В. А. Роменця. – Київ: Либідь, 1995. – С. 161–193.
13. Татенко В. А. Вчинок в онтологічному вимірі // Основи психології: [підручник] / за заг. ред. О. В. Киричука, В. А. Роменця. – Київ: Либідь, 1995. – С. 402–424.
14. Татенко В. А. Психология в субъектном измерении. – К. : Просвита, 1996. – 404 с.
15. Франк С. Л. Реальность и человек / С. Л. Франк. – М. : Республика, 1997. – 479 с.
16. Чепелева Н. В. Теоретические основы психологической герменевтики // Актуальні проблеми психології. Т. 2. Психологічна герменевтика: зб. наук. праць / за ред. Н. В. Чепелєвої. – К., 2001. – Вип. 1. – С. 5–19.
17. Чепелева Н. В. Тенденции и перспективы психологической герменевтики // Практична психологія в контексті культур: зб. наук. праць / відп. ред. З. Г. Кісарчук. –К.: Ніка-центр, 1998. – С. 174–182.

Опубліковано

16-05-2013

Як цитувати

Дьяконов, Г. В. (2013). Дві стратегії дослідження діалогу в українській психології. Педагогіка вищої та середньої школи, 38, 380–386. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3253

Номер

Розділ

Інтеграція психолого-педагогічних чинників в організації навчально-виховного про